سیب سرخ غور به رقابت سیب وارداتی ایرانی می‌رود

- ۲۴ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مسوولان محلی ولایت غور می‌گویند تا دوسال دیگر، در این ولایت سیب سرخ با کیفیت به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند مانع ورود سیب از کشورهای همسایه شود.
عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور با اشاره به افزایش تولیدات سیب در این ولایت گفته که درحال حاضر حدودآ ۲هزار جریب زمین سیب غرس شده که تا دو سال آینده به بهره برداری درست و مناسب می‌رسد.
به گفتۀ او، این باغستان‌های سیب عمدتآ در اطراف شهر فیروزکوه موقعیت دارد که با هم‌کاری برخی از موسسات برای رشد و ترویج صنعت باغ‌داری به راه‌ افتاده است.
آقای خطیبی می‌گوید: علاوه بر این مناطق، در برخی از ولسوالی‌های غور از جمله شهرک و ساغر هم باغ‌های سیب وجود دارد که از سال‌های قبل به این طرف حاصل داده است.
او مشخصا به کمنج ولسوالی شهرک اشاره دارد که محصولات خوبی را همه‌ساله می‌دهد.
آقای خطیبی در پیوند به کیفیت این میوه گفته است: «سیبی که تا دوسال دیگر از غور وارد بازار می‌شود، از لحاظ کیفی از محصولات مشابهی که از ایران وارد افغانستان و از ولایت میدان وردک به غرب کشور فرستاده می‌شود، بهتر بوده و پرآب و شیرین می‌باشد.»
این درحالی‌ست که کمبود آب یکی از چالش‌های اصلی در زراعت کشور است، اما گفته می‌شود که موقعیت کوهستانی ولایت سبب شده تا کمبود آب در این ولایت به‌شکل ملموس احساس نشود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.