شـورای امنیت امـروز در مورد افغـانستان بحـث می‌کنـد

گزارشگر:دو شنبه 26 سنبله 1397 - ۲۵ سنبله ۱۳۹۷

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در رابطه به افغانستان برگزار می‌شود.
دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در مورد افغانستان بحث می‌کند.
یوناما یا دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان دیروز گفت که در این نشست در نیویارک در خصوص گزارش اخیر انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل در مورد افغانستان بحث می‌شود.
mandegar-23به گفتۀ یوناما، در بخشی از این نشست تدامیچی یاماموتو نمایندۀ خاص سازمان ملل برای افغانستان نیز گزارش‌اش را ارایه خواهد کرد.
در خبرنامۀ یوناما گفته شده است که این نشست شورای امنیت سازمان ملل امروز دوشنبه ساعت سه پس از ظهر به وقت نیویارک و یازده و سی شب به وقت کابل آغاز می‌شود.
نشست شورای امنیت درحالی در مورد افغانستان برگزار می‌شود که چالش‌های انتخابات، افزایش تنش میان جریان‌های سیاسی و کمیسیون مستقل انتخابات و دولت، هم‌چنان افزایش ناامنی از دغدغه‌های اصلی در این کشور حساب می‌شود.
احزاب و جریان‌های سیاسی ادعا می‌کنند که حکومت در تبانی با کمیسیون مستقل انتخابات در تلاش سازمان‌دهی انتخابات آینده است، شماری از رهبران سیاسی هشدار داده‌اند، در صورتی‌که تقلب در روند انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد، به‌شکل دسته‌جمعی این روند را تحریم می‌کنند.
هم‌چنان، برخی از اعضای ایتلاف بزرگ ملی با هشدار می‌گویند، تا زمانی‌که سیستم انتخابات پارلمانی تغییر نکند، در برابر این روند ایستاده خواهند شد.
پیش از این دفتر معاونت سازمان ملل متحد درافغانستان (یوناما) از افزایش تلفات غیرنظامیان و هم‌چنان، قتل‌های هدف‌مند در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.