لشگرکشی نظامی ترکیه به ادلب

گزارشگر:سه شنبه 27 سنبله 1397 - ۲۶ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3وب‌سایت خبر ۷ ترکیه اعلام کرده که ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه بار دیگر تجهیزات نظامی شامل ۵۰کامیون مهمات جنگی به مناطقی در استان ادلب ارسال کرد.
در دو هفتۀ اخیر با جدی‌ترشدن حملۀ ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهر ادلب از دست تروریست‌ها، ارتش ترکیه در چندمرحله نیروها و تجهیزات نظامی گسترده به مناطق مرزی در شمال سوریه اعزام کرده است.
بنا به اعلام خبر ۷، تجهیزات جنگی ارسال‌شده اخیر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه به پایگاه‌های دیده‌بانی این کشور در داخل خاک سوریه، بزرگترین محمولۀ ارسال‌شده در چندماه اخیر بوده است.
بنا به اعلام این رسانه، این تجهیزات به پایگاه یازدهم دیده‌بانی ترکیه در روستای اشتابراک در حوالی حسرالشغور ارسال شده است.
بنا به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، تقویت نیرو در مرزهای بین ترکیه و سوریه در روزهای اخیر انجام شده و ۴۰کیلومتر از مرزهای استان کیلیس تا حاتای ترکیه تحت پوشش بیشتر قرار گرفته است.
اعزام نیروها و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به مرزها در حالی انجام می‌شود که ارتش سوریه برای حمله به آخرین پایگاه مهم تروریست‌ها در شهر ادلب آماده می‌شود و دولت انقره مدعی است که پناهجویان و تروریست‌های مسلح حاضر در آن منطقه با بروز درگیری، به خاک ترکیه پناه خواهند برد.
وب‌سایت خبر ۷ ترکیه چند روز پیش نیز با انتشار گزارشی هدف از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی جدید از سوی ارتش ترکیه به مرز را مقابله با پیامدهای حمله نیروهای ارتش سوریه به مقر تروریست‌ها در ادلب عنوان کرد و نوشت: نیروهای ترکیه در تمامی مرزهای شمالی سوریه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
به نوشتۀ این رسانه، دولت ترکیه به خط مرزی ادلب در استان حاتای ترکیه نیرو و تجهیزات گسترده اعزام و مستقر کرده و ۱۲ نقطه دیده‌بانی ایجاد شده در حوالی ادلب و حلب را از نظر نیرو و تجهیزات تقویت کرده است.
بر اساس توافق «آستانه» میان کشورهای ضامن، ترکیه ۱۲نقطه و مرکز نظارت در خاک سوریه شامل ۶مرکز در استان ادلب، چهار مرکز در استان حلب و ۲مرکز در استان حماه ایجاد کرده و بر اساس آن می‌بایست مخالفان مسلح را از گروه‌های تروریستی داعش و تحریرالشام (جبهه‌النصره) جداسازی و با این دو مبارزه کند.
این در حالی است که ناظران سیاسی تمامی عناصر مسلح وابسته به گروه‌های جنگ‌جو حاضر در ادلب را تروریست می‌نامند.
دو هفته پیش ترکیه با جدی‌ترشدن احتمال حمله ارتش سوریه به ادلب، هیأت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) را که بخش زیادی از ادلب را در کنترل خود دارد، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد تا به تعهدات خود در توافق «آستانه» عمل کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.