میزان صادرات کشور در هشت ‌ماه گذشته ۳۲درصد افزایش یافته است

گزارشگر:چهار شنبه 28 سنبله 1397 - ۲۷ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های وزارت تجارت و صنعت کشور می‌گویند: که در هشت‌ ماه گذشته میزان صادرات کشور ۳۲ درصد افزایش یافته است.
اجمل حمید عبدالرحیم‌زی معاون وزارت تجارت و صنعت دیروز سه‌شنبه(۲۷سنبله) در یک نشست خبری گفت که صادرات افغانستان در طی هشت ماه نخست سال مالی ۱۳۹۷، در مقایسه به زمان مشابه آن در سال گذشته، ۳۲درصد افزایش یافته است.
این مقام وزارت صنعت دلیل این افزایش ۳۲درصدی را تطبیق استراتژی ملی صادرات افغانستان، ایجاد دهلیزهای هوایی، برگزاری نمایشگاه‌های تجارتی به هدف بازاریابی در خارج از کشور، ایجاد راه‌های ترانزیتی با کشورهای چین، قزاقستان، هند و ازبیکستان و مشخص‌کردن شش قلم از تولیدات مهم کشور برای صادرات خوانده است.
آقای عبدالرحیم‌زی در ادامه افزوده است: تصویب پالیسی پارک‌های صنعتی، تصویب طرح تعیین قیمت ۵۰افغانی فی متر مربع زمین در تمام پارک‌های صنعتی، استرداد ۱۲۸جریب زمین پارک‌ها از غاصبین در ولایت خوست و ۱۱۴ جریب در کابل و توزیع ۶۰جریب زمین برای سرمایه‌گذاران در پارک صنعتی باریک آب، از دیگر دست‌آوردهای وزارت صنعت و تجارت در بخش پارک‌های صنعتی است.
این مقام هم‌چنان گفته است که در قدم نخست در پارک صنعتی باریک آب ۱.۳میلیارد افغانی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که زمینه کار برای ۹۰۰۰هزار تن فراهم خواهد شد.
این درحالی‌ست که پیش از این رییس دفتر روابط عامۀ ارگ نیز گفته است که دهلیز‌های هوایی جدید به شهرهای دهلی، روسیه و سایر کشورهای اروپایی ایجاد شده است و سبب رونق بیشتر صادرات کشور گردیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.