داکتر ثریا دلیل: از یک دالر هم حساب می‌دهم

- ۲۴ جدی ۱۳۹۱

وزیر صحت عامه می‌گوید از یک دالری که در این وزارت به مصرف رسانیده، حاضر است حساب بدهد.
داکتر ثریا دلیل روز گذشته در نشستی که زیر نام بررسی کارکردهای وزارت صحت عامه در کابل برگزار شده بود، گفت که حاضر هستیم از پول‌هایی که توسط نهادهای بین‌المللی به این وزارت در جریان چند سال گذشته کمک‌شده، حساب بدهیم.
در این نشست بر علاوۀ مسوولان وزارت صحت عامه، شماری از مقام‌های دولتی و نماینده‌گان نهادهای بین‌المللی در افغانستان نیز حضور داشته اند.
مقام‌های وزارت صحت عامه، هدف از برگزاری این نشست را آگاهی‌دهی به مردم و نهادهای بین‌المللی در مورد کارکردهای وزارت صحت عامه عنوان کرده اند.
داکتر دلیل گفت: وزارت صحت عامه آماده است که از یک دالر پول کمک شده به این وزارت حساب بدهد.
در این حال، بانو دلیل خاطر نشان ساخت که وزارت صحت عامه برنامه‌های مشخصی را در سال آیندۀ هجری شمسی روی دست دارد.
او، توزیع عادلانه دوا به ولایات، استخدام کارمندان مسلکی طبی و مدرن سازی مراکز صحی را از برنامه‌های اصلی این وزارت در سال آینده عنوان کرد.
خانم دلیل افزود که وزارت صحت عامه در سال‌های گذشته پیشرفت‌ها و دستاوردهایی دارد؛ اما به گفته او، این روند در سال آینده افزایش خواهد یافت.
وزیر صحت عامه می‌گوید که در سال آینده بیشتر روی کیفیت و بهبود خدمت‌رسانی در ولایات کار خواهد شد.
داکتر ثریا دلیل مبارزه با فساد اداری را از برنامه‌های دیگر وزارت صحت عامه در سال آینده خوانده است.
او گفت: «در جریان سال جاری به شش موسسه‌یی که ادویۀ بی‌کیفیت به مردم ارایه می‌کردند هشدار نامه فرستاده و یک شرکت دیگر را به همین دلیل به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی کرده است.»
پیشتر شماری از مسوولان حکومتی نیز اعلام کرده اند با متخلفان و نهادهایی‌که ادویه بی‌‍کیفیت را به کشور وارد می‌کنند برخورد جدی خواهند کرد..

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.