ترامپ: عربستـان منتظر «تنبیه سخت» باشـد

گزارشگر:دو شنبه 23 میزان 1397 - ۲۲ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3واکنش‌ها به ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار مشهور و منتقد عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول هر روز ابعاد تازه‌یی به خود می‌گیرد و ریاض را زیر تیغ تحریم و تنبیه قرار داده است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، تأکید کرد که واشنگتن به حقیقت ماجرای جمال خاشقجی پی خواهد برد و اگر مشخص شود که او به قتل رسیده است، عوامل این قتل را «مجازات سختی» خواهد کرد.
او افزود: «تا این لحظه آنها [حکومت عربستان سعودی] این مساله را انکار کرده‌اند. به شدت هم انکار می‌کنند. حالا آیا می‌تواند کار خودشان باشد؟ بله».
خاشقجی، روزنامه‌نگار سرشناس مخالف حاکمان کنونی عربستان و ستون‌نویس روزنامه واشینگتن‌پست، روز نهم مهر ماه جهت دریافت مدارکی که به او اجازه می‌داد با نامزد ترکی خود ازدواج کند وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، اما هیچ‌گاه با پای خود از آن بازنگشت.
روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که مقامات ترکیه صدا و تصاویری در اختیار دارند که ثابت می‌کند آقای خاشقجی داخل کنسولگری به قتل رسیده است.
این منبع خبری که از اعضای یک نهاد اطلاعاتی غربی است می‌گوید که صدا و تصویر به دست آمده نشان از حمله به جمال خاشقجی در داخل کنسولگری و درگیری با او دارد. همچنین لحظه کشتن او نیز ثبت شده است. او این تصاویر و صدا را تکان‌دهنده و مشمئزکننده توصیف کرده است.
مقامات عربستان سعودی به شدت هرگونه دخالت در ناپدید شدن جمال خاشقجی را رد کرده‌اند و می‌گویند که او همان بعدازظهر کنسولگری عربستان را ترک کرده است. اما نامزد او که بیرون کنسولگری منتظر ایستاده بود تأکید دارد که آقای خاشقجی از در کنسولگری بیرون نیامده است. ترکیه نیز از مقامات عربستان خواسته که ثابت کنند او از کنسولگری خارج شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.