انتخاباتِ شفاف اعتماد مردم به انتخابات ریاست‌جمهوری را احیا می‌کند

گزارشگر:یک شنبه 29 میزان 1397 - ۲۸ میزان ۱۳۹۷

هموطنان گرامی، السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته

رقابت‌های انتخاباتی را طی ۲۰ روز زیر نظر داشتیم و از طریق تماس پیهم جمعی از نامزد وکلای محترم از سراسر کشور اطلاعات خود را تکمیل کردیم.

انتخابات پارلمانی همراه با مشکلات فراوان تخنیکی، اوج آشفته‌گی‌های سیاسی و در یک فضای بی اعتمادی، باعث نگرانی‌های شدید مردم ما می‌باشد. روی‌هم‌رفته امیدواری اینست که در روز انتخابات، آماده‌گی‌های لازم بخصوص امنیت مراکز رأی‌دهی از طرف حکومت تأمین شده mandegar-3باشد و کاندیدان در آخر روز نتیجۀ دقیق رأی خود را حضوراً یا از طریق ناظر خویش با شمارش آخرین رأی به‌دست بیاورند تا حکومت، نتایج را دست‌کاری و تقلب نکند.

امیدواری ما این است که مردم به آدرس نامزد وکیلانی رأی خویش را بریزند که از عهدۀ سه مسوولیت: نماینده‌گی مردم، تفتیش حکومت و قانون‌گذاری برآمده بتوانند.

تعدد زیاد کاندیدان باعث تشویق جمعی بزرگ رأی‌دهنده‌گان خواهد گردید، اما نفس نظام انتخاباتی غیر حزبی و تراکم کاندیدان غیر سیاسی، آیندۀ پارلمان افغانستان را بهتر از گذشته تغییر نخواهد داد.

مهمتر از همه آنچه متوجه مدیریت نهادهای انتخاباتی می‌شود، مشروعیت پارلمان برآمده از یک انتخابات شفاف، دموکراتیک و عادلانه می‌باشد تا اعتماد مردم برای انتخابات پیشروی ریاست‌جمهوری نیز احیا کند.

به امید موفقیت همۀ آنانی که قلباً نیت و ارادهٔ خدمت‌گذاری به مردم و کشور را دارند.

از برگۀ فیسبوک احمدولی مسعود

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.