احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





کمیتۀ مصونیت خبرنگاران: گـزارش‌دهـی رسانه‌هـا از انتخـابات بی‌نظیـر بود

گزارشگر:دو شنبه 30 میزان 1397 - ۲۹ میزان ۱۳۹۷

کمیتۀ مصونیت خبرنگاران اعلام کرد که گزارش‌دهی رسانه‌ها از روز نخست روند انتخابات بی‌نظیر بود.
کمیتۀ مصونیت خبرنگاران اعلام کرد که در حالی که مشکلات امنیتی در سراسر کشور وجود داشت، اما گزارش‌دهی رسانه‌ها از روز نخست روند انتخابات بی‌نظیر بود.
mandegar-3این کمیته می‌گوید که در جریان روز نخست انتخابات کمیتۀ مصونیت خبرنگاران با تمام دفاتر خود در زون‌ها و نیز همکاران ولایتی در تمام ولایت‌های کشور در تماس بود و لحظه به لحظه وضعیت اطلاع‌رسانی، آزادی بیان و خبرنگاران بررسی می‌گردید.
مسوولان این کمیته تاکید کرده است که در جریان روز نخست روند رأی‌دهی، رویداد بسیارجدی و چالش بزرگی برای خبرنگاران پیش نیامده است، اما تنها در دو مورد خشونت در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده است.
در اعلامیه کمیتۀ مصونیت خبرنگاران آمده است: در رویداد نخست یک خبرنگار توسط یک نامزد در ولایت کاپیسا ربوده شد، در حالی که وی بی‌نظمی‌ها را در محل رأی‌دهی فیلم‌برداری می‌کرد. در رویداد دوم، یکی از نامزدان یک خبرنگار را پس از آن مورد تهدید قرارداد که از تقلب به نفع یک نامزد مشخص مستند‌سازی می‌کرد.
این کمیته در ادامه تاکید کرده که تلاش کمیته هم‌چنان برای مصونیت خبرنگاران ادامه خواهد داشت و نیز مشکلاتی که در پیوند به برخوردهای نادرست باخبرنگاران گزارش‌دهی می‌شوند، به جدیت تعقیب خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.