پروندۀ کشته شدن جنرال رازق بسته شد

گزارشگر:یک شنبه 13 عقرب 1397 - ۱۲ عقرب ۱۳۹۷

معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی با اعلام پایان تحقیقات دربارۀ پروندۀ کشته شدن فرمانده پولیس قندهار می‌گوید که او توسط استخبارات کشور منطقه ترور شده است.
او که دیروز در مجلس نماینده‌گان سخنرانی می‌کرد، گفت قتل آقای رازق نمی‌تواند تنها کار طالبان باشد؛ بلکه این ترور توسط استخبارات کشورهای منطقه صورت گرفته است.
mandegarآقای ستانکزی می‌گوید، طالبان پس از کشته شدن آقای رازق، مسوولیت آن را بر عهده گرفتند؛ اما بعداً «انکار» کردند. به گفتۀ رییس امنیت ملی، طالبان می‌خواست که با انکار کردن قتل آقای رازق به نفع خود از جنگ تبلیغاتی استفاده کند.
رییس امنیت ملی گفت که امروزه صدای کل منطقه در برابر خشونت طالبان و این گروه بلند شده است.
او علاوه کرد که طالبان دیگر مشروعیت دینی و اجتماعی خود را از دست داده اند و کافی است که ما در برابر آنها در سنگرها «جدی» عمل کنیم.
معصوم ستانکزی، در مورد جزییات قتل جنرال رازق گفت: تمامی عناصر ترور فرمانده امنیه ولایت قندهار شناسایی و شماری از آنان دستگیر شده‌اند و در مجموع پرونده این حمله از نگاه امنیتی تکمیل شده است.
جنرال رازق به تاریخ ۲۶ میزان، در حالی به قتل رسید که در یک جلسه مشترک با فرمانده نیروهای نظامی خارجی و مقام‌های محلی آن ولایت در دفتر والی قندهار، شرکت کرده بود.
اگرچه طالبان مسوولیت ترور او را بر عهده گرفت، اما شماری از منابع، قتل او را به مشاجره‌یی لفظی نسبت دادند که در آن نشست، میان آقای رازق و جنرال میلر امریکایی در خصوص حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند رُخ داده بود.
دولت افغانستان و نیروهای خارجی، این ادعا را تکذیب می‌کنند.
در همین حال، شماری از منتقدان می‌گویند که دولت افغانستان با نسبت دادن قتل او به «استخبارات منطقه» حتا در صدد تبرئه طالبان از این پرونده است تا قتل آقای رازق، مانعی در مسیر «صلح» با طالبان ایجاد نکند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.