حمـله بر جاغـورى و مالستـان دو سـال پیش طـرح شـده بـود

گزارشگر:سه شنبه 22 عقرب 1397 - ۲۱ عقرب ۱۳۹۷

رحمتالله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان میگوید که حمله بر ولسوالیهاى جاغورى و مالستان غزنى دو سال پیش از طرف طالبان طرح شده بود.
آقای نبیل در یادداشتی در صفحۀ توییتر خود نوشته که طالبان می‌خواهند از طریق جاغورى، مالستان، دایکندی و غور، دهلیز دیگرى به‌خاطر ناآرام ساختن ولایات شمالی باز کنند.
mandegarاو خاطرنشان کرده که این موضوع را بارها در مجالسی که سیاسیون، فعالان مدنی و همکاران بین‌المللی و همچنان کسانی از حکومت که با او در تماس بوده‌اند، مطرح کرده است.
اما آقای نبیل پیرامون برخورد حکومت با این حملات طالبان گفته است: «حکومت وحدت ملى از دو حالت مبرا نیست؛ یا جز این برنامه هستند و یا بی‌کفایت اند و با داشتن تحلیل روزمره‌گى و طفلانه که از وضعیت بحرانی کنونی دارند، خطر را درک کرده نمی‌توانند که در هر دو صورت قابل بخشش نیستند، و باید در این مورد جواب‌گو باشند».
او تأکید کرده که شخصاً از دادخواهى مردم در این زمینه پشتیبانى می‌کند.
رییس پیشین امنیت ملی کشور در پایان هشدار داده است: «باید مشترکاً نگذاریم تا بدین‌گونه با زمینه‌سازى قتل عام مردم بى‌دفاع ما به طالبان در میز به اصطلاح مذاکره امتیاز داده شود! تأمین امنیت خواست برحق مردم است».
این در حالی است که برخی نماینده‌گان مردم از ولایت غزنی، در پی حمله طالبان به ولسوالی ارزگان خاص و کشتار غیرنظامیان، هشدار دادند که تروریستان در تبانی با حکومت، دست به یک پاکسازی قومی در مناطق مرکزی زده‌اند.

آقای نبیل پیش از این از تلاش‌های سازمان‌دهی شده برای ناامن سازی بامیان نیز خبر داده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.