آگاهان و نهادهای ناظر انتخاباتی: کمیسیون به سلیقۀ سران حکومت کار می‌کند/ «افتضاح انتخابات پارلمانی در انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار خواهد شد»

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ شنبه 10 قوس 1397 - ۰۹ قوس ۱۳۹۷

کمیسیون انتخابات می‌گوید که انتحابات شورای ولسوالی‌ها و ولایتی سه ماه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزاری می‌گردد.
مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌‍‎‌گویند که انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی در ۳۱ حمل سال آینده برگزاری می‌گردد. اما انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و ولایتی ۳۱ سنبلۀ سال ۹۸ برگزار خواهد شد.
mandegarعبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در صحبت با روزنامۀ ماندگار گفت: «در ۳۱ حمل سال آینده انتحابات‌ریاست جمهوری و مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی و به تاریخ ۳۱ سنبله انتخابات شورای ولسوالی‌ها و شورای ولایتی برگزار می‌‌گردد».
این در حالی است که آگاهان باور دارند که رهبری فعلی کمیسیون انتخابات توان‌ مدیریت و برگزاری انتحابات ریاست‌جمهوری در ۳۱ حمل سال آینده را ندارند.
تقویم انتخابات ریاست‌جمهوری
کمیسیون انتخابات همچنان تقویم انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز همه‌گانی کرد.
عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات، به روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته، در یک نشست خبری در کابل گفت که براساس این تقویم انتخاباتی، انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۳۱ حمل سال آینده برگزار می‌شود.
ملیحه حسن عضو کمیسیون انتخابات نیز گفت که براساس فیصلۀ نهایی کمیسیون انتخابات، روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی و اعلام نتایج این انتخابات از ۱۸ دلو ۹۷ تا ۲۵ جوزای ۹۸ زمان در برخواهد گرفت.
بانو حسن گفت که براساس تقویم نهایی روند ثبت نام رأی دهنده‌گان برای انتخابات ریاست‌جمهوری از ۱۸ دلو سال جاری شروع شده، در نهم حوت، فهرست نهایی رأی دهنده‌گان در مراکز نصب خواهد شد و در ۱۲ جدی همین سال نیز روند ثبت نام کاندیدان آغاز خواهد شد.
او زمان نشر فهرست کاندیدان انتخابات ریاست‌جمهوری را براساس این تقویم ۱۸ جدی ۹۷ عنوان کرده گفت که در تاریخ ۵ حوت همین سال روند قرعه کشی نامزدان انتخابات صورت گرفته و تا ۳۱ حمل ۹۸ آماده‌گی‌های کمیسیون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی ادامه خواهد یافت.
این کمیشنر کمیسیون انتخابات خاطر نشان کرد که در ۳۱ حمل انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی براساس این زمان‌بندی برگزار شده، در بیست و هفتم ثور نتایج ابتدایی انتخابات اعلام شده و ۲۵ جوزا سال بعد نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.