کریم به ایزدیار: مخالف بدحجابی بودم و خالده دسیسه‌سازی کرده است

گزارشگر:دو شنبه 12 قوس 1397 - ۱۲ قوس ۱۳۹۷

کرام‌الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال کشور در گفت‌وگوی خصوصی با علم ایزدیار، معاون مجلس سنا گفته است که او مخالف بی‌حجابی در فدراسیون فوتبال بوده و خالده پوپل در واکنش به رفتار او برایش دسیسه‌سازی کرده است.
معاون دوم مجلس سنا همچنان به کمیسیون رفاه‌ عامۀ این مجلس وظیفه داد تا اتهام‌های آزار جنسی بانوان فوتبالیست در فدراسیون فوتبال را بررسی و با سناتوران شریک کند.
mandegar-3خالده پوپل عضو سابق فدراسیون ملی فوتبال بانوان کشور، در گفت‌وگو به گاردین گفته بود که کرام‌الدین کریم رییس این فدراسیون در دفتر کارش اتاق مخصوص دارد که در آن از بانوان ورزشکار استفاده جنسی می‌کند.
این خبر با واکنش‌های تُند در داخل و خارج کشور مواجه شد چنانچه در جلسۀ دیروز سناتوران خواستار پیگیری جدی این اتهامات شدند.
هوتک عضو مجلس سنا می‌گوید: در هفده‌سال گذشته افغانستان به جز ورزش هیچ دست‌آورد دیگری نداشته و اکنون ورزش کشور نیز در حال بدنام شدن است.
به گفتۀ این سناتور: مجلس سنا باید این اتهام‌ها را بررسی و در صورت واقعیت پیدا کردن این اتهام‌ها، رییس فدراسیون فوتبال کشور به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شود.
عضو مجلس سنای کشور تصریح کرد: اگر این اتهام‌ها دروغ ثابت شد، باید پولیس انترپول در قسمت برگردانیدن خالده پوپل به کشور همکاری کند.
محمد علم ایزدیار معاون نخست مجلس سنا نیز در جمع‌بندی نشست دیروز گفت: هرچند هیأتی از سوی دادستانی کُل و فیفا این قضیه را بررسی می‌کند، اما نیاز است تا کمیسیون رفاه‌عامه مجلس سنا نیز این قضیه را جداگانه پیگیری کند.
ایزدیار عنوان کرد: کمیسیون رفاه عامه باید رییس المپیک، رییس تربیت بدنی و رییس فدراسیون فوتبال را برای واضح شدن این اتهام‌ها استجواب کند.
او خاطر نشان ساخت: این اتهام‌ها ورزش‌کشور را خدشه‌دار می‌سازد و نیاز است تا برای روشن شدن آن مجلس سنا تلاش کند.
معاون مجلس سنا گفت: کرام‌الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال کشور در گفت‌وگوی خصوصی با او ابراز داشته که او مخالف بی‌حجابی در فدراسیون بوده و اکنون پوپل در واکنش به رفتار او برایش دسیسه‌سازی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.