ترفند جدید کمپاین‌های انتخاباتی غنی

- ۱۸ قوس ۱۳۹۷

ماندگار: محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی از چندی بدین‌سو کمپاین غیرمستقیمِ انتخاباتیِ خود را شدت بخشیده است.

پس از آن که سفرهای ولایتی غنی به عنوان یکی از راه‌های کمپاین انتخاباتیِ او مورد انتقادهای شدید رسانه‌ها، مردم و اعضای مجلس قرار گرفت، او این تلاش‌ها را توسط مشاورانش ادامه داده است.
mandegar

آقای غنی بارها در این سفرهای خود به افتتاح مراکز و جاده‌هایی دست زده که پیش از این افتتاح شده بودند. او در شماری از ولایات، چندین ساعت و حتا چند روز توقف داشته و در این فرصت‌ها با مردمانِ آنجاها دیدار کرده و به تبلیغات انتخاباتی پرداخته است.
یافته‌های روزنامۀ ماندگار نشان می‌دهد که مشاورانِ غنی از دو هفته بدین‌سو به ولایت‌های مختلف و ولسوالی‌های کابل رفته و به مردم وعده‌های بازسازی در زمینۀ برق و راه‌سازی داده‌اند.
این روند پس از آن شدت گرفت که محمداشرف غنی چندی پیش گفته بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری اشتراک می‌کند و «برنامه‌های ناتمام» خود را تکمیل می‌سازد. پس از آن و در سفرش به مناطق مرکزی گفت که در تکت انتخاباتی‌اش سرور دانش همچنان به عنوان معاون دوم حضور می‌داشته باشد.
مشاوران آقای غنی با استفاده از امکانات دولتی، دست به کمپاین‌های انتخاباتی می‌زنند.
این وعده‌ها در حالی به مردم داده می‌شوند که کمتر از شش ماه به پایان عمر حکومت وحدت ملی مانده و مسوولان این حکومت تاهنوز نتوانسته‌اند وعده‌های بیش از چهار سال خود را عملی کنند.
به تازه‌گی نشریۀ «نشنل انترست» در مقالۀ تحلیلی نوشته است که غنی بار دیگر در انتخابات پیروز نمی‌شود. تحلیل‌گر این نشریه پس از چند ماه صحبت با هم تیمی‌ها و مخالفان غنی گفته است که چالش‌های افغانستان زیر مدیریت او رو به افزایش است.
کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۳۱ حملِ ۱۳۹۸ برگزار می‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.