یک موتر قدیمی به موزیم افغانستان تسلیم داده شد

گزارشگر:سه شنبه 27 قوس 1397 - ۲۶ قوس ۱۳۹۷

این موتر از چندین دهه بدین سو توسط یک فرماندهان پیشین جهادی در ولایت پنجشیر نگه‌داری می‌شد و دیروز به گونۀ رسمی به موزیم افغانستان تحویل داده شد.
قوماندان محمد سعید صوفی‌زاده، هنگام سپردن این موتر به خبرنگاران گفت که او در زمان حکومت مجاهدین هنگامی که این موتر از سوی افرادی به بیرون از افغانستان قاچاق می شد، مانع آن شده و برای جلوگیری از قاچاق این موتر ،آن را به زادگاهش پنجشیر انتقال داده بود.
mandegarدر مراسم تحویل‌دهی این موتر برخی از مقام‌های بلند پایه حکومت نیز حضور داشته اند. رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم گفت که این موتر به گونۀ درست آن نگه‌داری شده است.
آقای عبدالله گفت که این موتر هفتاد سال پیش برای خانوادۀ شاهی به افغانستان آورده شده بود، اما در زمان جنگ‌های داخلی که قرار بود به بیرون از افغانستان قاچاق شود، جلوگیری شده است.
آقای عبدالله همچنان افزود: «ما شاهد رسمی باشیم، افراد دیگری که آثار تاریخی کشور در اختیار شان قرار گرفته، پیش قدم‌ شده و به موزیم افغانستان تحویل دهند تا در غنامندی هر چه بیشتر موزیم افغانستان سهم ملی و مردمی خود را ادا کنند».
مسوولان موزیم ملی افغانستان، اعلام کرده‌اند که در حال حاضر ۳ عراده موتر و چهار عراده «گادی» متعلق به دورۀ امان‌الله خان را نگهداری می‌کند. هرچند این موترها تخریب شده و قابل استفاده نیستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.