کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغانستان: شاه‌حسین مرتضوی از جامعه خبرنگاران معذرت‌خواهی کند

گزارشگر:چهار شنبه 28 قوس 1397 - ۲۷ قوس ۱۳۹۷

کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغانستان خواستار معذرت‌خواهی شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست حکومت از جامعۀ خبرنگاران و به‌ویژه از کارمندان رادیو آرمان و تلویزیون طلوع شده است.
این کمیته از معاون سخنگوی رییس‌ حکومت می‌خواهد که برای جبران بی‌حُرمتی‌یی که به اصل آزادی بیان، رسانه‌ها و خبرنگاران کرده است، از جامعۀ خبرنگاری کشور معذرت‌خواهی کرده و پس از این به خبرنگاران و خانوادۀ رسانه‌ها تعرض نکند.
mandegarبه گفتۀ مسوولان در کمیتۀ مصونیت خبرنگاران: آقای مرتضوی در پاسخ به سوال‌های گرداننده‌گان برنامۀ «صفایی شهر» در رادیو آرمان، از الفاظ زشت، نامناسب و غیر حرفه‌یی که نباید به عنوان سخنگوی شخص رییس حکومت به زبان بیاورد، استفاده کرده است. در جریان مباحثه دیده می‌شود که آقای مرتضوی خیلی آشفته و عقده‌مندانه پاسخ می‌دهد؛ موردی که اصلاً نمی‌تواند پاسخی به پرسش خبرنگار باشد.
مسوولان این کمیته گفته اند: آقای مرتضوی رسانه‌های مشخص را هدف قرار داده، آنان را متهم به «شایعه‌پراکنی» و «عوام‌فریبی» کرده و نیز مدیران و کارمندان آنان را «بیسواد» خطاب می‌کند.
کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغانستان هُشدار داده که برخوردهای این چنینی باعث ایجاد فاصله میان جامعۀ خبرنگاری و حکومت می‌شود و این کار به هیچ وجه به نفع ملت و دولت نمی‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.