نیـروهای ویـژۀ انگـلیس جـای خالـی امـریکایی‌ها را در افغـانستان پُـر می‌کننـد

- ۱۷ حوت ۱۳۹۷

mandegarمنابع دفاعی آگاه می‌گویند نیروهای ویژه انگلیس نقشی کلیدی در عملیات‌های ضد تروریستی در افغانستان ایفا خواهند کرد که در چارچوب برنامه‌های نظامی تضمین شده از سوی واشنگتن و به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.
به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، در حالی که مقام‌های امریکایی مشغول مذاکرات مستمر دربارۀ آینده اشتراک قدرت با طالبان هستند سیاست‌گذاران در واشنگتن در عین حال نقشه راهی استراتژیک مدنظر دارند که در آن درخواست دونالد ترامپ برای خروج ۱۴ هزار نیروی امریکایی از افغانستان مورد توجه قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش نیروهای بین‌المللی از سایر کشورها که شمارشان به حدود ۹۰۰۰ تن می‌رسد از افغانستان خارج خواهند شد که این رویداد در یک بازۀ زمانی تقریباً سه‌ساله انجام می‌شود. با این حال قرار است نیروی هوایی امریکا از نیروهای افغانستان و واحدهای کوچک‌تر نیروهای تحت رهبری امریکا در عملیات‌های ضد تروریستی در برابر داعش و القاعده حمایت داشته باشد.
روزنامۀ ایندپینت می‌نویسد: نیروهای ویژۀ ارتش انگلیس در این عملیات حضور فعال خواهند داشت. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نیروی انگلیسی در افغانستان مستقر هستند و گزارش‌ها حاکی است که نیروهای ویژل انگلیسی در مرکز به شرق افغانستان فعالیت دارند.
منابع نظامی آگاه در واشنگتن و لندن گفته‌اند انتظار می‌رود نیروهای ویژۀ انگلیس پس از خروج امریکا از افغانستان خلاء به وجود آمده در عملیات‌های ضد تروریستی را پُر کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.