پاکستان پای چین و روسیه را نیز به پروسۀ صلح افغانستان کشاند

- ۰۷ دلو ۱۳۹۱

وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان، از تعامل اسلام‌آباد با کشورهای منطقه از جمله روسیه و ایران برای تقویت این روند خبر داد.
معظم علی خان سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی در اسلام‌آباد گفته است: نمی‌توان اهمیت ایران را در روند صلح در افغانستان نادیده گرفت و صلح در منطقه بدون همکاری مشترک ایران، پاکستان و افغانستان امکان‌پذیر نیست.
معظم خان افزود: پاکستان به درخواست شورای عالی صلح افغانستان، تعدادی از زندانیان طالبان را آزاد کرد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با تأکید بر نقش محوری چین و روسیه در برقراری صلح در منطقه، افزود: پاکستان با ایران، روسیه و چین در تعامل است تا روند مذاکرات صلح در افغانستان را تقویت کند.
وی همچنین از سفر ماه آینده آصف علی زرداری به لندن برای شرکت در اجلاس سه جانبه پاکستان، افغانستان و انگلیس خبر داد و تصریح کرد که برقراری صلح در افغانستان و نقض تمامیت ارضی پاکستان توسط هند محور این نشست سه جانبه خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره حملات هواپیماهای امریکایی به خاک پاکستان نیز گفت که به درخواست پاکستان پرونده کشته شدن افراد بی‌گناه در حمله هواپیماهای امریکایی در سازمان ملل متحد به جریان افتاده است.
معظم علی خان افزود: اگرچه پاکستان حمله هواپیماهای بی سرنشین امریکایی را محکوم کرده و ادامه این حملا ت را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشورش دانسته است اما امریکا همچنان به عملیات‌های خود در مناطق قبایلی ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.