بازداشت عاملان حملۀ انتحاری کندز

- ۰۸ دلو ۱۳۹۱

پنج نفر، به‌خاطر دست‌داشتن در رویداد انتحاری روز شنبه در کندز بازداشت شدند.
محمد خلیل اندرابی فرمانده پولیس کندز، در یک نشست خبری، با محمد انور جگدلک والی کندز و جنرال عبدالمومن عمرخیل رییس امنیت ملی کندز، تازه‌های رویداد انتحاری روز شنبه را ابراز داشتند.
محمد خلیل اندرابی، فرمانده پولیس کندز گفت که سه نفر از اعضای خانوادۀ انتحارکننده و دو نفر دیگر، به اتهام همکاری در وقوع این رویداد، بازداشت شده‌اند.
محمد انور جگدلک، والی کندز، این رویداد را کار «شبکه‌های خارجی مخالفان» دانسته، گفت که در در این روزها، خبرهای خوش بازسازی و توسعه در کندز بیش‌تر شده بود و دشمن توانایی تحمل شنیدن این روی‌دادها را ندارد و دست به این کار زده است.
آقای جگدلک گفت که با وجود صدور فتوای مفتی اعظم عربستان در مورد مردود بودن انتحار در اسلام، مخالفان توجهی به فرموده‌های اسلام ندارند.
همین‌گونه، محمد خلیل اندرابی، از بازداشت یک انتحارکننده از ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز به همکاری پدرش خبر داد. اندرابی گفت که پس از وقوع رویداد خون‌بار انفجار انتحاری در بی‌گاه روز شنبه، مردی از ولسوالی دشتِ ارچی ولایت کندز، در تماس با پولیس، گفت: «ممکن است، همین فردی که انتحار کرده، پسر من بوده باشد، زیرا از او دیروز آگاهی یافتم که می‌خواهد انتحار کند.»
او گفت که انتحارکننده، قاری عبدالله نام داشته، توسط پدرش به پولیس شناسانده شده است و از این طریق، پولیس وی را بازداشت کرده است.
از سوی دیگر، آقای اندرابی گفت که تنها دو نفر از کسانی که در این رویداد کشته شده‌اند، پولیس‌های نظامی بودند و باقیِ هشت نفر کشته‌شده‌گان و پنج نفر از زخمیان، تنظیم‌کننده‌گان، یا همان ترافیک‌هایی موظف در شهر کندز بودند.
والی کندز در این نشست خبری، گفت که تنظیم‌کننده‌گان ترافیک‌، تمامیِ روز را خاک تنفس کرده، در خدمت مردم بودند، ولی شام‌گاه، پاداشی که برای‌شان داده شد، کشتار آنان بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.