اگر بخواهیم، می توانیم! بررسـی مختصر راه‌های رسـیدن به موفقیـت

گزارشگر:مهسا طایع - ۱۹ حمل ۱۳۹۸

بخش ششم/

mandegarپیشنهاد دیگرِ ما به شما این است که هر روز یک ساعت را به استراحتِ فکری اختصاص دهید. به گوشه‌یی پناه ببرید و در سکوت و تنهایی روی هدفی که دنبال می‌کنید، توجه و افکارتان را متمرکز نمایید. تنهایی برای تأمل کردن و اندیشیدن، برای تصورات ذهنی روشن و دقیق، برای تمرین پرورشِ قوه و برای داوری و اخذ تصمیماتِ قاطع بسیار سودمند است.
سعی کنیـد در همان یک ساعت برای بیست‌وچهار ساعتِ آیندۀتان برنامه‌ریزی کنید. این کار باعث می‌‌شود که در ساعاتِ مشخص‌شده ذهن‌تان به دنبال کاری برود که برای او برنامه‌ریزی کرده‌اید.
به یاد داشته باشید انسـان‌ها قادر نیستند همه‌چیز را به میل و خواستِ خود به پیش ببرند. ما با این‌که تلاش می‌کنیم زنده‌گی خوب و سودمندی داشته باشیم، گاه حواث و مشکلاتی بر سرِ راه ما قرار می‌گیرد. به جای این‌که خود را ببازیم و همه چیز را واژگون و از دست رفته بدانیم، بهتر است اختیار نفسِ خود را به دست گیریم و به خود تلقین کنیم که می‌توانیم دوباره شروع کنیم و موفق شویم.
بدین ترتیب، تکیه‌گاهی تزلزل‌ناپذیر از پایداری و مقاومت در خود به‌وجود خواهیم آورد که به برکتِ آن پرورش روانی ما، به رغم ضعف‌های گذرا، تأمین خواهد شد.
اگر مشکلی پیش آمد، در نهایتِ خون‌سردی و آرامش به تفکر بپردازید و از الهامات و قوای ذهنیِ خود کمک لازم را بگیرید تا بر مشکلاتِ خود فایق شوید. نکته‌یی که از همۀ این بحث‌ها مهم‌تر است این که: ما حامی و نگهبانی داریم که هرگز ما را تنها نمی‌گذارد. و به ما نیـرو و توان می‌‌دهد تا به خواسته‌های‌مان برسیم. اگر در طول شبانه‌روز از یاد و نامِ خدا غافل نشویم، هرگز موضوع دشوار و لاینحلی در زنده‌گی ما پیش نخواهد آمد. اگر به نظـم و هماهنگی که در کاینات وجود دارد دقت کنیم، با شگفتی‌های عالم هستی بیشتر آشنا می‌شویم. همه چیز با نظم و دقتِ خاص به پیش می‌‎روند، پس ما هم باید هماهنگ عمل کنیم. اگر قوانین هستی را بشناسیم و از طبیعت پیرامون‌مان الهام بگیریم، متوجه می‎شویم که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. ما به لطفِ الهی شایستۀ عشـق و هدایتیم و سزاوار افزونی و برکت، و لایق بهترین و ارزنده‌ترین افکار که بتواند به ما و سرزمین‌مان کمک کند. از خدا کمک بخواهید و از همین امروز شـروع کنید!

مفهوم واقعی زنده‌گی چیست؟
به خاطر داشته باشد کسـی می‌تواند به مفهوم واقعی خوشبخت شود که به مفهوم واقعی زنده‌گی پی برده باشد.
کم نیستند افرادی که همواره خوشی‌های زنده‌گی را دوست دارند و توقع دارند سراسرِ عمرشان پُر از نشاط و شور و هیجان باشد و هیچ‌گاه تحمل ایستاده‌گی در مقابل مشکلات را ندارند. با این‌که جنبه‌های منفی زنده‌گی بیشتر خودنمایی می‌کنند، اما سکۀ زندگی دو رو دارد. ولی تصویر ذهنی ما نسبت به زنده‌گی از اهمیتِ ویژه‌یی برخوردار است. ما باید سـعی کنیم به دور از تألمات روحیِ ناشی از فراز و نشیب‌های زنده‌گی، با مشکلات و صحنه‌های گوناگون زنده‌گی برخوردی درست و سازنده داشته باشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.