سناتوران: روند نام‌نویسی تقویتی باید شفاف باشد

- ۱۹ جوزا ۱۳۹۸

مجلس سنا هم‌زمان با آغاز روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهنده‌گان در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر شفافیت این روند تأکید کرد تا مشکلات انتخابات پارلمانی در کشور تکرار نشود.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا، دیروز با اشاره به آغاز روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهنده‌گان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که کمیسیون انتخابات باید دقت لازم را در زمینۀ شفافیت این روند به خرج دهد تا زمینۀ تقلب و تخلفات بعدی انتخاباتی محدود گردد.
mandegarاز سوی دیگر، عبدالرحیم حسن‌یار سناتور ولایت غزنی در مجلس سنا گفت که قضیه انتخابات این ولایت به دلیل مخالفت‌های سیاسی به یک معضل لاینحل تبدیل شده است.
آقای حسن‌یار خاطر نشان کرد که کمیسیون انتخابات تمایل ندارد مراکز ثبت نام رای دهندگان را در بخش‌های امن غزنی از جمله ولسوالی‌های ده‌یک و خواجه عمری که تازه از طالبان پس گرفته شده و نیز بخش‌های از ولسوالی‌های ناهور و قره باغ بازگشایی کند.
حسن‌یار مشکلات در انتخابات غزنی را یک مساله سیاسی خواند که به گفته او، برخی حلقات از جمله در کمیسیون انتخابات با محروم کردن مردم بخش‌های غزنی از شرکت در انتخابات مرتکب خیانت ملی می‌شوند.
با این وجود، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز تأکید کرد که کمیسیون انتخابات با بازگشایی مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در غزنی باید زمینه را طوری فراهم کند که هیچ فردی در هیچ گوشه‌یی از کشور از شرکت در انتخابات محروم نشود.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات دو روز پیش جوزا روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان را در سراسر کشور آغاز کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.