موفقیت و معجزه صبر

- ۲۸ جوزا ۱۳۹۸

بخش دوم و پایانی/

mandegar۴ یک امتیاز به شما اضافه می‌کند
«هیچ چیز بیشتر از حفظ خون‌سردی در همۀ شرایط و موقعیت‌ها به شما امتیاز اضافه نمی‌کند.» توماس جفرسون
وقتی بقیه از کوره در می‌روند، شما می‌توانید صبور و خون‌سرد باشید. وقتی بقیه بعد از چند بار امتحان کردنِ کاری دست از آن کار می‌کشند، شما به راه‌تان ادامه دهید. وقتی بقیه برای پیدا کردن راه‌حلِ بعدی برای مشکلات‌شان دور خودشان می‌چرخند، شما در مسیر مستقیمِ خودتان بمانید.

۵. نوعی محافظ است
«صبر محافظی در برابر اشتباهات است، درست مثل لباس که از ما در برابر سرما محافظت می‌کند. وقتی با بیشتر شدن سرما لباس بیشتر می‌پوشید، سرما دیگر قدرتِ آسیب رساندن به شما را ندارد. به همین ترتیب در مواجهه با اشتباهات بزرگ، باید صبورتر شوید، آن‌وقت آن اشتباهات دیگر قدرت ضربه زدن به شما را نخواهند داشت.» لیوناردو داوینچی
این نکتۀ فوق‌العاده‌یی است. با صبر، اشتباهات و شکست‌ها دیگر آخرِ دنیا به نظر نمی‌آیند. دیگر قدرت احساسیِ قوی روی شما نخواهند داشت که تسلیم‌تان کنند. می‌دانید که اگر به راه‌تان ادامه دهید و کارهای‌تان را اصلاح کنید، زنده‌گی‌تان پیشرفت خواهد کرد.

۶. آن را بسازید
«صبر یک‌شبه به دست نمی‌آید. درست مثل عضله‌سازی است. باید هر روز روی آن کار کنید.» ایکنات ایشواران
«اگر دنیا سراسر خوشی و لذت بود، هیچ‌وقت شجاع یا صبور بودن را یاد نمی‌گرفتید.» هلن کلر
هرچه بیشتر بتوانید صبور باشید، کارها راحت‌تر می‌شود؛ درست مثل عضله‌یی که ماه‌ها و سال‌ها روی آن کار می‌کنید. همان‌طور که هلن کلر می‌گوید، زنده‌گی می‌تواند به شما یاد بدهد صبورتر باشید. طی روزهای سخت زنده‌گی، انتخابی جز صبور بودن ندارید. این‌ها زمان‌هایی هستند که عضلۀ صبرتان را قوی‌تر می‌کنند.
وقتی کودکیم، بیشتر چیزهایی را که می‌خواهیم فوراً از والدین یا بزرگ‌ترهای دیگر به‌دست می‌آوریم. بزرگ‌تر که می‌شویم، یاد می‌گیریم که آدم‌ها دیگر هرچه بخواهیم را به ما تقدیم نمی‌کنند. اگر بخواهیم چیزهایی که واقعاً دوست داریم را به‌دست آوریم، باید یاد بگیریم که صبور باشیم. در غیر این صورت، داخل حلقه‌یی می‌افتید که چیزهایی که می‌خواهید را زود به‌دست می‌آورید تا خواستۀ‌تان روی چیزهای واقعی‌تر و عمیق‌تر سرپوش بگذارد. این بعد از مدتی نارضایتی برای‌تان می‌آورد و بیشتر و بیشتر برای برطرف کردن این ناراحتی که تهِ ذهن‌تان وجود دارد، دست‌وپا می‌زنید.

۷. با خودتان صبور باشید.
«در برخورد با همه چیز صبر داشته باشید، اما بیشتر از هر چیز با خودتان. شجاعت‌تان برای فکر کردن به ایرادهای‌تان را از دست ندهید اما فوراً در صدد برطرف کردنِ آن‌ها برآیید- هر روز کار را از نو شروع کنید.» سنت فرانسوا دوسال
این مسالۀ خیلی مهمی است که در مسایل مربوط به پیشرفت شخصی‌تان در زنده‌گی باید آن را به خاطر داشته باشید. چون زنده‌گی همیشه آن‌طور که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود. ممکن است شکست بخورید. ممکن است به‌خاطر ترس زمین بخورید. ممکن است سردرگم شوید. ممکن است کارهایی را بکنید که می‌دانید نباید انجام می‌دادید. حتا ممکن است همۀ این اتفاق‌ها بیشتر از یک‌بار برای‌تان بیفتد.

لازم نیست دو هفته تا سه ماه خودتان را به‌خاطر این‌ها تنبیه کنید یا تسلیم شوید. در عوض، هوشمندانه رفتار کنید و با خودتان صبور باشید. دوباره از جای‌تان بلند شوید و فردا از نو شروع کنید.
منبـع: مردمان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.