مجاهد و سنگردار قهرمان ملی افغانستان شهید شد

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۸

سه ساعت قبل از شهادتش با او صحبت داشتم
جنرال نذیر محمد نیازی شهید، نامش را در قطار نام آوران نظامی افغانستان زیاد شنیده بودم، اما متأسفانه ندیده بودم و شناخت نزدیک قبلی نیز نداشتم. فقط طی چند روز اخیر باهم صحبت‌های تلفنی داشتیم در مورد انتخابات، صلح و وضعیت عمومی.
ساعت ۴ عصر امروز(یکشنبه، ۱۰ سنبله) برای دومین‌بار زنگ تلفنش آمد صحبت ما نزدیک به نیم ساعت طول کشید. برای نمی‌دانم چندمین بار سوگند یاد کرد که بدون کدام طمع و طلب در انتخابات پیش‌رو با تمام قوت پشتیبانی‌ات می‌کنم.
mandegarگفت به مجاهدین و راه آمرصاحب شهید به‌شدت وفادار می‌باشد و اینکه عمرش به پایان نزدیک است، هرچه از دستش بربیاید در همین راه وقف می‌کند. هشدار داد که صلح یک گپ است، طالبان جنگ می‌خواهند و ما انشاالله هزاران جنگجو داریم و نمی‌گذاریم که پیروز شوند.
در آخرین مکالمۀ نیم ساعته بار بار از رأی بدخشان برایم اطمینان می‌داد و گفت تا چند روز قبل مطمین نبودم، اما در روزهای اخیر این‌سو و آن‌سوی بدخشان رفتم و در مورد کاندیدا شدنت، برادر آمرصاحب شهید از مردم خوشی و رضایت دیده است که وی را کاملاً متقاعد ساخته که انشاالله پیروزی از ماست.
از خدای یگانه می‌طلبیم تا این رادمرد دلیر، مجاهد و سنگردار شهید ما را به حساب نیات خیرش که خدا را شاهد می‌گیرم سه ساعت قبل از شهادتش بگوشم شنیدم و تصدیق قلبی کردم، با جمله شهدای پاک حشر نماید. به خانوادۀ داغ‌دار ژنرال فداکار ما، همرزمان، مردم عزت‌مند بدخشان، خانوادۀ جهاد و مقاومت تسلیت عرض می‌کنم.
انالله و انا آلیه راجعون

احمدولی مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.