به مناسبت هجدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور و هفتۀ شهید

- ۱۸ سنبله ۱۳۹۸

با درود فراوان بر روح‌ پُرفتوحِ تمامی شهدای افغانستان، همۀ آنانی‌که از دیروز تا امروز با رشادت و پای‌مردی در مقابل دشمنانِ این سرزمین ایستادند، مبارزه نمودند، جهاد برپا داشتند، مقاومت کردند و سرانجام به شهادت رسیدند تا ما زنده بمانیم.
هموطنان عزتمند در سراسر جهان، السلام علیکم و رحمت الله و برکاته؛
mandegarهژدهمین سالِ شهادت قهرمان ملی کشور و هفتۀ شهید زمانی فرا می‌رسد که افغانستان از چارسو مورد تهدیدهای بالفعل و بالقوه قرار گرفته و بقای کشور با خطراتِ جدی مواجه می‌باشد.
شدت جنگ‌های خونین، انتحار، انفجار، فقر، فساد، مهاجرت، ناامنی، اعتیاد، بی‌اعتمادی ملی و بازی‌های جهانی از جمله عواملی به شمار می‌روند که وضعیت افغانستان را به گونۀ بی‌سابقه وخیم ساخته است.
در چنین وضعیتی، انتظارِ مردم این بود که «انتخابات» و «صلح» بتوانند فرصت‌هایی را برای رهایی از بحران‌های موجودِ درهم تنیده به‌وجود آورند و روزنۀ جدیدی از اُمید را بگشایند. اما شوربختانه هر دو فرصتِ تاریخی دستخوش آزمندی‌ها و بی‌تدبیری‌هایِ دولت‌مردان گردید، آن‌ها با سوء رهبری و مدیریتِ ناسالم هر دو پروسۀ ملی را با چالش روبه‌رو نموده و به نگرانی‌های بیشتر مردم دامن زدند؛ بنابراین اگر وضعیتِ موجود همچنان ادامه یابد، بدون تردید افغانستان دچارِ آشوبِ بزرگ خواهد شد.
اکنون یگانه راهی که باقی‌ست، وحدت مردم افغانستان برای حفظِ بقای ملی است.
چنانچه دیروز وفاق ملیِ مجاهدین و مقاومت‌گران و نیروهای میهن‌دوست در برابر دو تجاوز ارتش سرخ و تروریزمِ سیاه باعث نجات و حفظ استقلال کشور گردید، امروز نسبت به هر زمانِ دیگر همۀمان شدیداً به وفاق، هم‌صدایی و همگرایی که در تداوم اندیشه‌های نابِ قهرمان ملی قرار دارد، نیازمندیم تا در میدان بازی‌های بزرگِ دیگران زنده بمانیم و سخنی برای پایداری افغانستان داشته باشیم.
اگر هفدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی را «احمدشاه مسعود و وفاق ملی» عنوان کردیم، به همین سلسله هژدهمین سال را «احمدشاه مسعود حافظ استقلال افغانستان» نام گذاشتیم، تا اعلام نماییم که اگر دیروز وفاق مردم افغانستان دلیل حفظِ استقلال کشور در مقابل تجاوز گردید، امروز قطعاً یگانه راه نجاتِ کشور در همین مسیر ‌و همین ارزش ماندگار نهفته می‌باشد.
از همۀ عزیزانِ هموطن در سرتاسر افغانستان و جهان صمیمانه می‌طلبیم تا محافل گرامیداشتِ هژدهمین سال را با همین روحیۀ وفاق مردم و استقلال افغانستان برگزار نمایند.
با حرمت فراوان
برادرتان
احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.