مجلس خواستار برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح شد

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۸

همزمان با تشدید جنگ و ناآرامی‌ها در کشور مجلس نماینده‌گان از طرف‌های درگیر می‌خواهد که با برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح موافقت کنند.
نماینده‌گان در نشست دیروز مجلس نماینده‌گان از تشدید جنگ و ناآرامی‌ها در ولایت‌های مختلف کشور انتقاد کردند.
mandegarآنان، تأکید کردند که جنگ راه حل مشکلات افغانستان نیست و طالبان باید با توقف جنگ و آغاز مذاکرات مستقیم صلح با دولت افغانستان، دست از ادامۀ کشتن مردمان افغانستان بردارند.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نماینده‌گان نیز با اشاره به افزایش جنگ در کشور گفت: «صلح نیاز مبرم مردم افغانستان است و برای رسیدن به این هدف باید آتش‌بس فوری برقرار گردد.»
آقای رحمانی از طالبان و حکومت خواست که به منظور جلوگیری از کشتار مردم، آتش‌بس اعلام کرده و مذاکرات مستقیم صلح را آغاز کنند.
منورشاه بهادری یکی از اعضای مجلس با اشاره به لغو مذاکرات صلح امریکا و طالبان، گفت: «ما از امریکا می‌خواهیم که در مورد لغو مذاکرات صلح تجدید نظر کرده و با پیش شرط مذاکرات صلح با طالبان را دوباره آغاز کند و از طالبان نیز می‌خواهیم که با آتش‌بس و آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان توافق کنند.»
آقای بهادری خاطر نشان کرد که انتخابات راه حل نیست و برخی حلقات سیاسی به‌خاطر بقای قدرت شان در برگزاری انتخابات تاکید دارند. او هشدار داد که در شرایط کنونی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بحران بدتر از انتخابات قبلی را در کشور در پی خواهد داشت.
دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا هفته گذشته در پی کشته شدن یک سرباز ارشد امریکایی در یک حمله انتحاری طالبان در کابل، مذاکرات صلح با طالبان را لغو اعلام کرد و بر تشدید حملات بر مواضع این گروه تأکید کرد.
حکومت افغانستان نیز پیش از این گفته بود که روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان پس از برگزاری انتخابات از سر گرفته خواهد شد.
همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، جنگ و نا آرامی‌ها در کشور افزایش یافته و نیز حکومت اعلام کرده که در پی تشدید حملات نیروهای امنیتی افغانستان و امریکا، تلفات طالبان به حد بی‌پیشینه افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.