ترامپ: زمان آن رسیده که نظامیان ما از افغانستان به خانه برگردند

گزارشگر:رعنا نظری - ۱۹ میزان ۱۳۹۸

mandegarدونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا روز پنج‌شنبه، ۱۸ میزان در یک گردهمایی انتخاباتی گفته که زمان آن رسیده است تا نیروهای امریکایی از افغانستان بر گردند.
آقای ترامپ افزوده‌ است: «قرار بود که آمریکا برای یک مدت کوتاهی در افغانستان باشد. اما اکنون ۱۹ سال می‌شود که در آنجا هستیم. وقت آن است که سربازان ما به خانه‌های‌شان برگردند.»
بیرون کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در دور گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بود.
او بارها اعلام‌ کرده است که سربازان امریکایی را از افغانستان و دیگر کشورها به خانه‌‌ی‌شان بر می‌گرداند.
رییس‌جمهور امریکا همچنان در بارۀ حضور سربازان امریکایی در سوریه نیز گفته است که قرار نبود برای ده سال در این کشور بمانند: «قرار بود که سربازان ما در سوریه برای مدت ۳۰ روز بروند، اما ده سال است که آنجا حضور دارند.»
آقای ترامپ در جریان گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان بارها گفته بود که نظامیان آمریکایی را از افغانستان بیرون می‌کند.
رییس‌جمهور امریکا گفت‌وگوهای صلح با طالبان را ماه گذشته پس از یک حملۀ انتحاری طالبان در شهر کابل که در آن ۱۱ تن به شمول یک سرباز آمریکایی کشته شدند، متوقف کرد و سپس اعلام کرد که گفت‌وگوهای صلح با طالبان منتفی‌ست.
گفتنی‌ست که آقای ترامپ، حدود دو هفته پیش با انتقاد شدید از گروه طالبان گفته‌ بود، تا زمانی که تروریسم در افغانستان نابود نشود، با این کشور همکاری می‌کند.
او در سخنرانی‌اش در هفتادوچهارمین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در صحبت کوتاهی که در بارۀ افغانستان داشت، حملات طالبان را «وحشیانه» خوانده و افزوده بود که همکاری‌اش با شریکان‌ امریکا در افغانستان به منظور مبارزه با تروریسم ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.