انتقاد سناتوران از حملۀ پولیس بر معترضان انتخاباتی در بغلان: ما را مجبور به ایستادن در کنار مردم نکنید

- ۰۵ قوس ۱۳۹۸

سناتور بغلان در مجلس سنا می‌گوید که پولیس ویژه وزارت امور داخله به شکل ظالمانه بر معترضان انتخاباتی در بغلان حمله کرده و آنان را مجبور به ترک دروازه دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات کرده است.
سمیع فیصل، نماینده مردم بغلان در مجلس سنا در نشست دیروز این مجلس ادعا کرد که پولیس ویژه وزارت امور داخله روز گذشته به شکل وحشیانه بر معترضان انتخاباتی در این ولایت حمله کرده و در برابر آنان از گاز اشک‌آور و موتر آب پاش استفاده کرده است.
mandegarآقای فیصل افزود: «این حمله به حدی شدید بوده که گویا سربازان اسرائیلی با این شدت با فلسطینیان برخورد نکرده‌اند؛ این حمله به دور از چشم رسانه‌ها صورت گرفته ولی برخی افراد معترض ویدیوهای را در زمینه منتشر کرده‌اند.»
به گفتۀ او، مردم بغلان در رابطه به شمارش دوباره آراء از سوی کمیسیون انتخابات مخالفت داشتند و نباید مورد چنین حمله ظالمانه از سوی پولیس قرار می‌گرفتند.
او گفت: «پولیس مطابق به لایحه وظایف خود حق دخالت در امور سیاسی و انتخاباتی را ندارد و با این کار ما را مجبور نسازند که در کنار مردم خود بر علیه نیروهای امنیتی بیاستیم.»
غیرت بهیر دیگر عضو سنا هم با اشاره به این‌که پولیس حق دخالت در امور سیاسی را ندارد، گفت که برخورد پولیس با معترضان انتخاباتی به نفع منافع ملی کشور نیست و جایگاه نیروهای امنیتی را زیر سوال قرار می‌دهد.
قیس وکیلی دیگر هم در مورد اظهارات اسدالله خالد سرپرست وزیر دفاع در مورد برخورد نیروهای امنیتی با هرگونه خشونت انتخاباتی را مردود خواند و گفت: «توچه کاره مملکت استی که به مردمی که قرار است از حق رای خود دفاع کنند، اجازه اعتراض نمی‌دهی.»
آقای وکیلی نیز افزود که مسوولان امنیتی نباید مردم را مجبور کنند که در برابر نیروهای امنیتی بیاستند.
با این وجود، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا تاکید کرد که نتیجه انتخابات باید به صورت شفاف، عادلانه و مطابق به قانون و طرزالعمل‌های کمیسیون انتخابات به‌زودی اعلام شود.
آقای ایزدیار تاکید کرد که دو کمیسیون باید تلاش کنند تا از بحران انتخاباتی در کشور جلوگیری کنند. به گفته او، انتخابات یک روند سیاسی است و حکومت نباید به اعمال خشونت آمیز و خلاف قانون مبادرت ورزد.
این در حالی است که دروازه‌های دفاتر ۷ ولایت به دلیل اعتراض در برابر روند بازشماری آرا مسدود است؛ اما کمیسیون در این مورد خواستار همکاری حکومت شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.