وزارت داخله: عاملان قتل‌های هدف‌مند را شناسایی و به دادگاه می‌سپاریم

گزارشگر:رعنا نظری - ۱۵ قوس ۱۳۹۸

mandegarحمله‌های مسلحانه وترورهای هدف‌مند در چندماه گذشته در کابل و برخی از ولایت‌ها جان شماری از شهروندان داخلی و خارجی را در کشور گرفته است.
در نتیجۀ حمله‌های مسلحانه وترور در چندماه گذشته درکشور، چندین تن از شهروندان داخلی وخارجی جان‌های شان را از دست داده‌اند.
دو کارمندان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در روز پانزدهم ماه سرطان ا‌م‌سال در حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفتند که در نتیجۀ آن یک تن آنان جان باخت و یک تن دیگرش ‌زخم برداشت.
سوم عقرب گروه طالبان موتر حامل کارمندان یک نهاد هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانۀ را در غرب شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور هدف قرار دادند. در این رویداد دوکارمند زن این نهاد کشته شدند. اما طالبان در باره این حمله ابراز نظری‌نکردند.
روز شانزدهم همین عقرب نیز ۴ قاضی دادگاه استیناف پکتیا در کمین طالبان در لوگر کشته شدند.
وحیدمژده، کارشناس مسایل سیاسی و از منابع نزدیک به طالبان به روز بیست‌ونهم عقرب، هنگامی‌ که می‌خواست برای ادای نماز به مسجد برود از سوی افراد مسلح موترسایکل سوار به ضرب گلوله ترور شد. هنوز هیچ‌گروهی مسئولیت این رویداد را به دوش نگرفته است. طالبان قتل آقای مژده را محکوم کردند.
سوم قوس ام‌سال در نتیجۀ پرتاپ بم دستی بر موتر کارمندان دفتر نماینده‌گی سیاسی ملل متحد یا یوناما در حوزۀ نهم شهر کابل، یک‌ کارمند خارجی این نهاد کشته شد و ۵ غیرنظامی به شمول ۲ کارمند دیگر این دفتر زخم برداشتند.
در ادامۀ این حمله‌های مسلحانه، روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته در نتیجۀ یک حملۀ مسلحانه بر موتر حامل کارمندان یک نهاد کمک‌رسان جاپانی به نام «خدمات پزشکی صلح جاپان» در ناحیۀ اول شهر جلال‌آباد دکتر تتسو ناکامورا، شهروند جاپان و رییس این نهاد کمک‌رسان جاپانی با ۵ کارمند افغان این نهاد جان باختند.
مسوولان وزارت داخله می‌گویند، که پولیس در پی شناسایی و بازداشت عاملان این قتل‌ها است. آنان می‌گویند، رویدادهای ترورهای هدف‌مند را به گونۀ جدی بررسی کرده و برای پی‌گیری به نهادهای عدلی‌و‌قضایی می‌فرستند.
مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله می‌گوید، پولیس در پی شناسایی و بازداشت عاملان این قتل‌ها است.
به گفتۀ او، قضایای ترورهای هدف‌مند به گونۀ جدی بررسی‌شده و به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده می‌شوند.
عتیق‌الله امرخیل، آگاه امور نظامی، حمله‎های مسلحانه را از جملۀ خطرناکترین حمله‌ها می‌داند و می‌گوید که گروه‌های ترورسیتی با از بین‌بردن این افراد در پی ضعیف‌ساختن نظام سیاسی و اقتصادی کشور است.
ترورهای هدف‌مند در کشور در حالی افزایش یافته‌ است که به گفتۀ شماری از سیاست‌گران این تاکتیک بخشی از راهبرد جنگی دشمن است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.