بزرگان دوه‌مندۀ خوست: کسی که پسر خود را به مکتب نفرستد جریمه می‌شود

- ۰۱ دلو ۱۳۹۸

در روستای کوت‌خیل ولسوالی دوه‌مندۀ خوست بزرگان قومی فیصله کرده‌اند که رفتن پسران به مکتب اجباری باشد و اگر خانواده‌یی پسران واجد شرایط‌شان را به مکتب نفرستند، ۱۰۰ هزار افغانی جریمه می‌شوند.
به تازه‌گی شورای روستای «کوت‌خیل» و نهاد مدنی سمون در ولسوالی دوه‌مندۀ خوست با صدور قطع‌نامه‌یی می‌گویند، اگر باشنده‌گان این روستا پسران ۵ تا ۲۰ سالۀ‌شان را به مکتب نفرستند، باید به این شورا ۱۰۰ هزار افغانی جریمه پرداخت کنند.
این شورا همچنان فیصله کرده است که اگر باشنده‌گان این روستا از عملی‌شدن این قطع‌نامه سرباز بزنند، بر علاوۀ ۱۰۰ هزار افغانی جریمه اهالی این روستا در غم‌وشادی برای آنان کمک نخواهند کرد.
دوه‌منده یکی از ولسوالی‌های عقب‌مانده در ولایت خوست به شمار می‌رود که در مقایسه به ولسوالی‌های دیگر این ولایت در بخش آموزش‌وپرورش نیز پس مانده است.
صابرجان، رییس شورای کوت‌خیل به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته است، عدم آگاهی مردم این ولسوالی از آموزش‌و‌پرورش سبب شده که بسیاری از پسران جوان از نعمت سواد بی‌بهره بمانند. او می‌گوید، تنها آموزش‌وپرورش می‌تواند که مردم را از جهل‌ونادانی نجات دهد.
نصیراحمد روشان، رییس معارف خوست می‌گوید که آگاهی مردم از آموزش‌وپرورش سبب تشویق باشنده‌گان تمامی ولسوالی‌ها به یادگیری شده است.
آقای روشان می‌افزاید که تا پایان زمستان ام‌سال با باشنده‌گان ولسوالی‌های این ولایت برخی توافق‌نامه‌ها را در بخش آموزش‌وپرورش امضا خواهند کرد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.