ادارۀ ملی محیط‌زیست: طی یک ماه بیش از صد منبع آلوده‌کنندۀ هوا بسته شده‌اند

- ۰۷ دلو ۱۳۹۸

مسوولان ادارۀ ملی حفاظت از محیط‌زیست از کاهش آلوده‌گی هوای پایتخت خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که از ماه جدی آلوده‌گی هوا در شهر کابل تا اندازه‌یی کاهش یافته و عوامل طبیعی و اصلاحات در منابع آلوده‌کنندۀ هوا از علت‌ها آن‌ به شمار می‌روند.
شاه‌زمان میوندی، رییس ادارۀ ملی حفاظت از محیط‌زیست دیروز در یک نشست خبری می‌گوید، در جریان نزدیک به یک ماه گذشته، ۴۱۶ منبع آلوده‌‌کنندۀ هوا را در شهر کابل شناسایی کرده‌اند.
از این میان ۱۳۶ بلندمنزل، شهرک‌های رهایشی، رستورانت‌ها، حمام‌ها و داش‌های خشت‌پزی بسته شده و ۱۳۲ منبع دیگر آلوده‌کنندۀ هوا اصلاح سیستم شده‌اند.
به گفتۀ آقای میوندی، کارمندان این اداره بیش از هزار و ۵۸۰ وسیلۀ نقلیه را که تخلفات زیست‌محیطی داشتند شناسایی کرده‌اند که از این میان بیش از ۳۹۰ واسطۀ دود‌زا متوقف شده‌اند.
او می‌افزاید که ۸۲ منبع آلوده‌کنندۀ هوا تعهد سپرده‌اند تا سیستم‌های‌شان را اصلاح کنند.
رییس ادارۀ ملی حفاظت از محیط‌زیست هشدار می‌دهد که با شماری از مالکان بلندمنزل‌ها، شفاخانه‌ها، رستورانت‌ها، حمام‌ها و دیگر اصناف که خلاف ‌قانون عمل کرده‌اند و سبب افزایش آلوده‌گی هوا شده‌اند برخورد قانونی صورت می‌گیرد و به نهادهای عدلی‌وقضایی معرفی می‌شوند.
آلوده‌گی هوا خطرات زیادی را برای شهروندان به وجودآورده است. بر بنیاد گزارش وزارت صحت‌عامه که ماه گذشته منتشر شد ۱۷ تن در نتیجۀ آلوده‌گی هوا جان باختند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.