از چهل و یک‌ساله‌گی انقلاب اسلامی ایران در کابل گرامی‌داشت شد

- ۱۸ دلو ۱۳۹۸

از چهل‌ویک‌ساله‌گی سالروز انقلاب اسلامی ایران در کابل گرامی‌داشت شد. این مراسم در سفارت ایران در کابل با دعوت و حضور شماری از شخصیت‌های دیپلوماتیک مقیم در کابل، اعضای حکومت، شورای ملی و شماری از مسوولان رسانه‌ها، فرهنگیان و علما برگزار شد.
داکتر بهادر امنیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در سخنانی به این مناسبت با اشاره به تلاش‌های ایران به هدف رفع مناقشات منطقه، طرح «معاملۀ قرن» ترامپ(طرحی در خصوص اسرائیل و فلسطین) را مسأله‌ساز و تنش‌آفرین عنوان کرد.
در عین حال، این دیپلومات ایرانی به تعهدات کشورش در امر همکاری با افغانستان تأکید ورزید. در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی‌اش، اهمیت انقلاب اسلامی ایران را مختصراً بیان کرد و از همکاری‌های آن کشور با افغانستان در دوران جهاد، مقاومت و بازسازی قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که دو کشور همسایه رابطه‌های بیشتر صمیمانه داشته باشند.
محفل با صرف غذا و مراسم یادداشت‌نویسی به یادبود از قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران در ایران که به امر دونالد ترامپ در عراق کشته شد، پایان یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.