صرافان کابل: جواز شرکت‌های خدماتی پولی اختیاری باشد

- ۱۸ دلو ۱۳۹۹

شورای سراسری صرافان افغانستان در اعتراض به اقدام بانک مرکزی افغانستان برای تبدیل صرافی‌ها به “شرکت‌های خدمات پولی” دست به تحصن اعتراضی زدند.

شماری از صرافان، امروز شنبه(۱۸ دلو) در مقابل دروازه سرای شهزاده، مرکز صرافی‌های کابل دست به اعتراضی زده و خواستار ادامه فعالیت صرافی‌ها بنا بر جواز انفرادی شدند.

اما بانک مرکزی افغانستان، در زمینه می‌گوید: مزیت‌ها و سهولت‌های شرکت‌های خدمات پولی بیش‌تر از جواز انفرادی است و اکثر اعضای رهبری اتحادیه صرافان جواز شرکتی را گرفته‌اند.

بیش‌تر خدمات حواله پول، ارز و قرضه و امانت درافغانستان ازطریق شبکه‌های خصوصی صرافی‌ انجام می‌شود که در کشورهای مختلف و تمام ولسوالی‌های افغانستان گسترش یافته‌است.

اتحادیه صرافان، در اعلامیه‌‌ای گفته اند: سرای شهزاده و تمام بازار‌های صرافی و خدمات پولی در سراسر این کشور از امروز تا حل مشکل صرافان با بانک مرکزی افغانستان، بسته خواهند ماند و هم‌چنان در این اعلامیه به اختیاری شدن جواز شرکت‌های خدماتی پولی تاکید کرده‌اند.

در همین‌حال، بانک‌مرکزی‌افغانستان(د افغانستان بانک) با نشر اعلامیه‌ای گفته‌است که تبدیل فعالیت‌های صرافان به شرکت‌های پولی را، بر اساس تعهدات‌ با شرکای بین‌المللی و به منظور مبارزه با پول‌شویی و تمویل تروریسم روی دست گرفته‌است.

سرای‌شهزاده، بزرگ‎ترین بازار صرافی در کابل است که چندین دهه پیش در این شهر راه اندازی شده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.