بلخی‌ها در جستوجوی کودک ربوده شده/ راه‌پیمایان، ۷۲ ساعت به حکومت فرصت دادند تا کودک ربوده شده را نجات دهند

- ۲۰ دلو ۱۳۹۹

 

ناتوانی مسوولان برای یافتن کودک ربوده‌شدۀ نه ساله دربلخ، صدها شهروند مزار شریف را برای چندمین بار به هدف راه‌پیمایی به خیابان‌ها کشانید.

راه‌پیمایان معترض در شمال‌شرق زیارتگاه، به حکومت ۷۲ ساعت فرصت دادند که این کودک را از چنگ آدم‌ربایان نجات دهد در غیر آن بار دیگر مسیرهای گذرگاه‌های مرزی تجارتی شمال، به ویژه حیرتان و آقینه را خواهند بست.

به گزارش بی‌بی‌سی، محمد نبی، پدر این کودک «به دلیل بی‌توجهی دولت» در رهایی فرزندش، دولت را در ربودن فرزندش دخیل می‌داند. او می‌گوید: «اگر دولت دست نداشت در این صد روز یک سرنخ پیدا می کرد، چرا نکرد؟».

زهره، مادر این کودک نیز می‌گوید که سه و نیم ماه است که کودکش برهنه و دست بسته با زنجیر نزد آدم ربایان است؛ اما دولت هیچ کاری برای او انجام نداده است. او آقای غنی را خطاب قرار داده و می‌گوید: «آقای غنی در کجا خوابت برده؟ بیدار شو. آیا اولاد من اولاد ای خاک نیست؟»

این کودک حدود ۱۰۰ روز پیش از مسیر مکتبش در شهر مزارشریف توسط مردان مسلح ناشناس ربوده شد و آدم ربایان در بدل رهایی او یک و نیم میلیون دلار درخواست کردند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز حدود بیست روز قبل به مسوولان امنیتی ولایت بلخ هشدار داده‌بود که اگر این کودک رها نشود، همۀ آنها را از وظیفه برکنار خواهد کرد.

نیروهای امنیتی گفته‌اند که تاکنون چندین عملیات را راه اندازی کرده و شماری افراد مشکوک را نیز بازداشت کردند اما با وجود ادامه اعتراضات و حتا هشدار رئیس جمهوری از سرنوشت کودک ربوده شده هنوز هم هیچ خبری نیست.

 

ویدئوی نشر شده از این کودک ربوده شده در شبکه‌های اجتماعی یک ماه پس از رویداد، دست به دست شد که او را برهنه در محلی تاریک نشان می‌داد، در حالی که دست و پایش با زنجیر و چشمانش نیز با پارچه‌ای بسته شده بود.

این کودک در این ویدیو از پدرش می‌خواهد او را هر چه زودتر نجات دهد؛ زیرا از سردی هوا بیمار شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.