ترورهای هدف‌مند، هیچ گروهی را به قدرت نمی‌رساند

- ۲۹ دلو ۱۳۹۹

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، در مجلس افتتاحیۀ کمیسیون حقوق بشر این شورا گفته است که یگانه راه حل مشکلات موجود کشور گفت‌وگو و مذاکره است او می‌گوید که ترورهای هدف‌مند فعالین حقوق بشر، فعالین رسانه‌ای و مردم مُلکی؛ هیچ گروهی را به قدرت نمی‌رساند.
آقای عبدالله با ابراز تأسف از افزایش ترورهای هدفمند فعالین حقوق بشر و خبرنگاران می‌گوید که اگر طالبان فکر می‌کنند که با کشتار مردم بی‌گناه و فعالین حقوق بشر توانایی‌اش را به نمایش می‌گذارد، این یک خطای محاسباتی است و راه رسیدن مسالمت‌آمیز به صلح را دشوار می‌سازد.
رییس عمومی شورای مصالحۀ ملی، هدف گرفتن مردم بی‌گناه را از هر نگاه مردود دانسته خطاب به طالبان می‌گوید که راه رسیدن به صلح از طریق گفت‌وگو میسر و جای بحث‌های مهم و اساسی میز مذاکره است، نه میدان جنگ و خون‌ریزی و ایجاد وحشت.
آقای عبدالله خاطر نشان ساخت که یرای هماهنگی با سایر نهادهای حقوق بشری، ایجاد کمیسیون حقوق بشر این شورا، یک ضرورت جدی بوده است.
وی علاوه کرد: ما در مرحلۀ حساسی از گفت‌وگوهای صلح قرار داریم و این کمیسیون با هماهنگی سایر نهادها می‌تواند برای بازتاب خواسته‌های شهروندان و نهادهای حقوق بشری، کار جدی و دوم‎دار نماید.
آقای عبدالله تاکید می‌کند که دفاع از ارزش‌های حقوق بشری یکی از اولویت‌های ما در صلح است و تخطی‌های حقوق بشری یکی از عوامل جنگ در افغانستان بوده که باید برای حفظ ارزش‌های حقوق بشری در هماهنگی هم تلاش نماییم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.