در واکنش به گفته‌های اخیر مولوی انصاری: حرف‌های مولوی انصاری، جز ایجاد آلوده‌گی صوتی، تأثیر دیگری ندارد

- ۰۲ حوت ۱۳۹۹

 

احمدضیا سراج: در برابر اظهارات اخیر مولوی انصاری، اقدام قانونی می‌کنیم.

وحید قتالی: پا از گلیم خود بیش‌تر دراز نکن!

حمدالله محب: کسی که به ضد نظام، مردم را تحریک کند، باغی است.

امرالله صالح درپاسخ به مولوی انصاری، گفته است که حرف‌های وی، جز آلوده‌گی صوتی، تأثیر دیگری ندارد.

 

اظهارات ضد حکومتی دیروزِ مولوی انصاری، واکنش شماری از مقامات حکومتی افغانستان را برانگیخته است.

وحید قتالی والی هرات در واکنش به گفته‌های دیروزمولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه، خطاب به وی گفت که پا از گلیم خود بیش‌تر دراز نکن. احساسات مردم را جریحه دار نکن، این ملت می‌خواهد به آبادی فکر کند.

آقای قتالی، با پخش یک نوارِ تصویری، تلویحا به انصاری هشدار داد که فصل آن گذشته کسی بیاید  و به دستور بیگانه‌ها، اندیشه‌های افراطی را تولید کند.

والی هرات می‌گوید که هرات مهد دانش و فرهنگ و اسلامیت است و کسی نمی‌تواند ما را از نو به اسلام دعوت کند. ما به‌خاطر اسلام، حماسۀ ۲۴ حوت را به‌وجود آوردیم، هزارها شهید و معلول و آواره داریم.

او از سربازان امنیتی کشور معذرت خواست و گفت، من جواب خانواده‌های شهدا را چه بدهم؟ من دیشب شرمندۀ خانواده‌های شهدای افغانستان شدم. این‌ها به‌خاطر همین بیرق مبارزه کرده اند، امروز کسی میاید و به دستور بیگانه‌ها، علیه نیروهای امنیتی ما حرف می‌زند.

قتالی خطاب به مردم هرات اظهار داشت که به شما اطمینان می‌دهم نه داعش آمدنی است و نه وحشت، مگر ما مرده باشیم که در این شهر وحشت بیاید، ما خون دادیم تا این شهر آباد شود، ما خون دادیم تا این شهر آرام شود.

آقای قتالی در حالی که از کسی نام نبرد، اشاره کرد «پایۀ برق را توسط خواهر زاده ات انفجار دادی، کسی برایت چیزی نگفت، مگر اسلام همین است؟ اسلام  همین است که عروسی را لت و کوب کنی؟»

فاطمه مورچل، معاون سخن‌گوی رییس جمهور می‌گوید که« هر گونه صحبت غیرمسوولانه علیه این نیروهای شجاع و دلیر، در حقیقت صحبت غیرمسوولانه علیه نظام کنونی بوده و در ذات خود گناه است».

همچنین دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی رییس جمهور می‌گوید که «هر نوع اظهارات علیه نیروهای امنیتی «غیرشرعی و گناه بزرگ» است».

در همین حال حمدالله محب، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری نیز در پیوند به گفته‌های انصاری، او را «باغی» خواند و گفت: هر کسی که بر ضد نظام مردم را تحریک کند باغی است. او هم‌چنان تاکید کرده که به امنیت ملی وظیفه سپرده شده‌است تا اظهارات مولوی انصاری را بررسی کند.

احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی در واکنش به اظهارات اخیر این عالم دینی گفته است که در این مورد اقدام قانونی خواهیم کرد.

مولوی مجیب الرحمان انصاری پیش از این نیز در خطبه‌هایش، اظهارات تندی در برابر حکومت و مقامات حکومتی داشته است. او هم‌چنان سال گذشته نهادی را زیرنام «امر به معروف و نهی از منکر»، به‌خاطر تطبیق آنچه را که شریعت اسلامی می‌پندارد، ایجاد کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.