وزارت زراعت و مالداری: «۲۸»کمپنی تولیدی افغانستان در نمایش‌گاه بین‌المللی گلفود اشتراک کرده اند

- ۰۳ حوت ۱۳۹۹

وزارت زراعت و مالداری با پخش خبرنامه‌ای گفته که در نمایشگاه بین المللی گلفود ۲۰۲۱، ۲۸ کمپنی تولیدی کشور، اشتراک کرده است.
در خبرنامه آمده است که نمایش‌گاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱ که امروز (۳ حوت،۱۳۹۹) در مرکز تجارت جهانی شهر دبی امارت متحده عربی افتتاح شد، در آن بر علاوه کمپنی‌های ۸۵ کشور جهان، ۲۸ کمپنی تولید، پروسس و تجارت از افغانستان اشتراک کرده اند.
حبیب‌الله حبیبی رییس انکشاف سکتور خصوصی وزارت زراعت آبیاری و مالداری می‌گوید که نمایش‌گاه مذکور یک فرصت استثنایی به تاجران افغانستان جهت معرفی محصولات زراعتی و مالداری به جهانیان است.
خبرنامه می‌گوید که در این نمایشگاه، از محصولات افغانستان استقبال شده و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر قرار داد، ناشی از عقد قراردادهای فروش محصولات زراعتی و مالداری به دست آمده است.
این خبرنامه گفته که تاجران افغانستان به کمک ادارۀ انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا(USAID) و هم‌آهنگی وزارت زراعت در این نمایشگاه اشتراک کرده و محصولاتی را که به نمایش گذاشتند؛ شامل زعفران، میوه خشک، گیاهان طبی، عسل و میوه‌جات پروسس شده و ده‌ها نوع محصول دیگر بوده است.
وزارت زراعت می‌گوید که امسال نیز در پی تلاش مشترک وزارت زراعت آبیاری و مالداری و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا «USAID» زمینۀ اشتراک تاجران با وجود محدودیت‌های ویروس کرونا در این نمایشگاه مساعد شد و این تاجران ده‌ها نوع محصول زراعتی و مالداری را از افغانستان به نمایش گذاشته‌اند و توقع می‌رود که تاجران افغان قراردادهای خوبی را در بخش فروش محصولات‌شان به دست بیاورند.
نمایشگاه بین‌المللی گلفود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در بخش غذا در سطح جهان است که تاجران بیش از ۸۵ کشور دنیا با محصولات‌شان در آن اشتراک می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.