رئیس جمهور غنی: انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است

- ۱۶ حوت ۱۳۹۹

ماندگار: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری حین سخنرانی در شورای ملی گفت که انتقال قدرت از طریق انتخابات صورت می‌گیرد و ما آماده استیم که در مورد برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و سرتاسری تحت مدیریت جامعه جهانی متحد بحث کنیم.

رییس‌جمهو که امروز(۱۶ حوت) در مراسم افتتاح سال سوم تقنینی دوره هفدهم شورای ملی صحبت داشت، هم‌چنان تاکید کرد«در مورد تاریخ برگزاری انتخابات هم می‌توانیم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم».

آقای غنی تضمین منطقه و جهان برای صلح پایدار در افغانستان یک امر حتمی و ضروری دانسته افزود، اجماعی که در سطح ملی، بین المللی، منطقه یی و جهان اسلام برای صلح پایدار که محصول آن یک افغانستان مستقل، واحد و مردم سالار باشد، به وجود آمده، بی‌نظیر است.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نماینده‌گان در سخنانش به همکاری میان سه قوه تاکید کرده گفت که همکاری نزدیک بین سه قوه دولت و احترام به جایگاه هر سه قوه، ما را در رسیدن به یک دولت‌ قانون‌مند را تسهیل می‌کند.

رحمانی افزود که از حکومت می‌خواهیم به عرف سرپرستی در ادارات دولتی خاتمه دهد و هم‌چنان تاکید کرد که رای اعتمادگرفتن اعضای کابینه از سوی مجلس نماینده‌گان قانونی بودن این نهاد را تقویت می‌کند.

در این مراسم، به همکاری میان قوه‌های سه‌گانه دولت و هم‌چنان به اجماع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین موفقیت روند صلح تأکید صورت گرفت.

از طرف دیگر، امروز هیئت اداری مجلس سنا از سوی اعضای این مجلس انتخاب گردیدند و محمد علم ایزدیار به حیث نایب اول و محمد فیصل سمیع به حیث نایب‌منشی انتخاب شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.