کرزی به رییس کمیتۀ خارجی سنای امریکا: پروسۀ صلح همکاری مخلصانۀ پاکستان و امریکا را می‌طلبد

- ۰۲ حوت ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با رییس کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا گفته است که حکومت افغانستان در مبارزه با فساد نیازمند همکاری صادقانۀ جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحدۀ امریکا می‌باشد.
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست‌جمهوری، در این دیدار که روز گذشته صورت گرفت، دو طرف در بارۀ همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور، پروسۀ صلح، مبارزه علیه فساد و انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
رییس‌جمهور کرزی به سناتور رابرت باب منندیز رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفت که افغانستان نیازمند همکاری جدی و صادقانه جامعه جهانی به ویژه امریکا در زمینۀ مبارزه با فساد اداری می‌باشد.
حامد کرزی سپردن قراردادها به اقارب و وابسته‌گان مسوولان دولتی را منبع بزرگ فساد دانسته، تأکید کرد که ایالات متحدۀ امریکا از سپردن قراردادها به آن‌ها خود داری کند.
او افزود که دادن قراردادها به اقارب و وابسته‌گان مسوولان دولتی باعث تضعیف نظام می‌گردد و تلاش‌های ما را در زمینۀ مبارزه با فساد، به مشکل مواجه می‌سازد.
در این حال، رییس‌جمهور کرزی، پروسۀ صلح را برای افغانستان مهم خوانده و برای موفقیت این پروسه، بر همکاری مخلصانۀ پاکستان، امریکا و سایر کشورهای ذیدخل تأکید کرد.
حامد کرزی در رابطه به بر برگزاری انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گفت که حکومت افغانستان مصمم است تا انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه را برگزار نماید.
رییس‌جمهور یکبار دیگر ضمن تأکید بر عدم مداخله کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، خواستار همکاری ایالات متحده امریکا در زمینه گردید.
در این حال، سناتور رابرت باب منندیز که تازه به حیث رییس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده امریکا تقرر حاصل نموده است، گفت که بنابر اهمیت افغانستان، وی اولین سفر خارجی خویش را از این کشور آغاز کرده است.
او با اشاره بر مذاکرات موفقیت‌آمیز روسای جمهور افغانستان و امریکا در واشنگتن، گفت که ایالات متحده امریکا، افغانستان را تنها رها نمی‌کند.
او همچنان موافقت‌نامۀ امنیتی میان افغانستان و امریکا را به سود هر دو کشور دانست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.