«ناتو بزرگ‌ترین ماموریت و کوچک‌ترین دست‌آورد»

گزارشگر:مصطفي مدثر - ۲۶ حوت ۱۳۹۱

روز پنجشنبه هفته گذشته شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر در راهپیمایی‌یی در برابر مقر دفتر ناتو واقع شش درک کابل، با شعار ناتو بزرگترین ماموریت و کوچکترین دوست آورد، کارکرد یازده ساله ناتو را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.
اعضای این شبکه می‌گویند که پس از یازده سال حضور نظامیان ناتو و جامعه جهانی در افغانستان، هنوزهم افغان‌ها قربانی دهشت‌افگنی، شورش‌گری و تروریزم می‌شوند.
محمد سنگر امیرزاده، رییس شبکه‌ فعالان جوان برای اصلاح و تغییر گفت: «ما امروز در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز از نیروهای ناتو می‌خواهیم که بالای کشورهای حامی تروریزم فشار وارد کنند. نظامیان خارجی که در راس آن نیروهای امریکایی قراردارند، از قریه‌های افغانستان خارج شوند و لانه‌های تروریستان را در پاکستان نابود کنند.»
آقای امیرزاده گفت که مردم افغانستان دیگر از ادامۀ جنگ خسته شده اند و فرماندهان ناتو باید لانه‌های تروریزم در خارج از افغانستان را هدف قرار دهند.
جوانان این شبکه به گونۀ اعتراض در مقابل در وردی دفتر ناتو قطعه نامه‌یی را به خوانش گرفتند و خواهان عمل‌کرد جدی نیروهای ناتو در برابر تروریزم و دهشت افگنی شدند.
هم‌چنان در این قطع‌نامه گفته شده است که ناتو بزرگترین ماموریت را در افغانستان داشته و از این ماموریت دست‌آوردی کوچکی دارد.
راهپیمایی بعد از به خوانش گرفتن قطع‌نامه به پایان رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.