اشتباهات جیمز باند در رژیم غذایی!

- ۲۶ حوت ۱۳۹۱

بخش دوم و پایانی
اشتباه سوم: خوردن فست‌فودها
جیمز باند هنگام انجام عملیات‌ در کشورهای مختلف، سعی می‌کرد سراغ غذاهای خاص آن کشور هم برود. برای مثال در سفر به ترکیه حتما کباب این کشور را هم امتحان می‌کند و در رستورانتی در فرانسه یک نوع غذای دریایی خوش‌مزه به نام «bouillabaisse» را سفارش می‌دهد. در این بین، فست‌فودها جایگاه ویژه‌یی در نظر مأمور ۰۰۷ داشتند. اما اگر فردی در مصرف غذاهای آماده زیاده‌روی کند، ممکن است برای همیشه از نعمت پدر شدن محروم شود. انجام مطالعات گسترده در کشورهای اروپایی و امریکایی نشان می‌دهد، مصرف زیاد سوسیس به‌شدت روی قدرت باروری مردان تأثیر منفی می‌گذارد و هرقدر میزان چربی‌های اشباع شده که در طول روز وارد بدن می‌شوند بیشتر باشد، به همان اندازه شانس باروری کاهش پیدا می‌کند.
چه‌قدر مجاز به مصرف فست‌فود هستیم؟
فست‌فودها آن‌قدر مضر هستند که حتا یک بار استفاده از آن‌ها به هیچ‌کس توصیه نمی‌شود. به گفته دانشمندان افرادی که بیش از ۱۳ درصد از کالری روزانه خود را از چربی‌های اشباع شده دریافت می‌کنند، بالاترین میزان مصرف این محصولات را دارند و باید در مورد رژیم غذایی خود تجدید نظر کنند. از مهم‌ترین مضرات مصرف فست‌فود، ابتلا به بیماری شکرِ نوع دوم است. در گذشته معمولاً انسان‌ها بعد از ۴۰ ساله‌گی به شکر خون دچار می‌شدند، اما زیاده‌روی در استفاده از غذاهای آماده باعث شده این بیماری در بین کودکان شیوع پیدا کند. تخمین زده می‌شود حدود ۲٫۸ میلیون نفر در انگلستان مبتلا به دیابت باشند که این آمار نسبت به سال ۲۰۰۷ رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.
اشتباه چهارم: نخوردن میوه و سبزی
نکته منفیِ دیگر در رژیم جیمز باند، کمبود میوه و سبزی است و ما به‌ندرت روی میز مأمور سری، این غذاهای سالم را می‌بینیم.
دکتر «بیدالف» از سازمان تحقیقات غذایی ‌انگلستان معتقد است، عادت‌های غذایی اشتباه جیمزباند بسیار زیاد بوده‌اند و در موارد بسیاری شیوه غذا خوردنِ او با معیارهای مدرن و استندردهای امروزی مطابق نیست. تأثیر شخصیت‌هایی مانند مأمور ۰۰۷ باعث شده کودکان امروزی علاقه بسیار کمی به مصرف این نوع مواد غذایی داشته باشند.
چندی پیش یک سازمان خیریه مربوط به بیماری سرطان هشدار داد که حدود ۸۰درصد از کودکان به اندازه کافی در طول روز میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند و به این ترتیب، درصد زیادی از جمعیت آینده با مشکلات زیادی از جمله سرطان روبه‌رو خواهند شد.
صندوق جهانی تحقیقات سرطان هم چندی پیش اعلام کرد، اکثر کودکان به اندازه کافی ویتامین‌های بسیار ضروری و مواد مغذی لازم که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد را دریافت نمی‌کنند و به این ترتیب تا چندسال دیگر تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل ابتلا به سرطان، روی تخت‌های بیمارستان بستری خواهند شد.
آمارهای رسمی در انگلستان نشان می‌دهد، از هر ۱۴ پسر و از هر ۲۵ دختر، یک نفر هرگز میوه و سبزی نمی‌خورد و در مجموع فقط یک‌پنجم کودکان به میزان توصیه شده، میوه و سبزی می‌خورند.
چه میزان میوه بخوریم؟
کارشناسان تغذیه معتقدند، در یک رژیم‌غذایی متعادل باید ۵ گونه میوه و سبزی در طول روز گنجانده شود تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن تأمین شوند. کاهش ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی، ضعیف شدن مغز و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود. این مواد برای بازسازی بدن و تکثیر سلول‌ها اهمیت بسیار حیاتی دارند و در صورتی که بدن نتواند نیاز خود به آن‌ها را فراهم کند، اندام‌های حیاتی به سرعت فرسوده شده و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، زودتر از موعد طبیعی خود را نشان می‌دهند.
منبع: مجله سیب سبز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.