تبلیغ شرم‌آورِ تورهای جنسی در انترنت

- ۱۰ ثور ۱۳۹۲

بخش نخست

نویسنده: دونا.م. هوگز
گسترش سریع و روزافزون شبکۀ انترنت، به تبلیغات صنعت گردش‌گریِ جنسی ـ به ویژه جهتِ ساکنان اروپای غربی و امریکا ـ رونقی دوچندان بخشیده است. در این تبلیغات خدماتی نظیر تورهای جنسی، فاحشه‌خانه‌ها و سفارش‌های انترنتی زنان روسپی در کشورهایی نظیر تایلند، فیلیپین و کیوبا ارایه می‌شود.
بی‌شک در این وضعیت، علاوه بر گسترش قاچاق زنان و کودکان، ضربات سنگینی بر حقوق انسانی زنان و کودکان وارد شده و آن‌ها را به یک کالای جنسی جهت مردان هوس‌ران گردش‌گر، تبدیل نموده است.
مبلغان تورهای جنسی، اندام‌ها و جنسیت زنان را در کل کرۀ خاکی و از طریق شبکۀ انترنت به حراج می‌گذارند. این شبکه، ارتباط بین‌المللی جهت فروش زنان در یک بازار جهانی و به ویژه جهت مردان کشورهای صنعتی، به وجود آورده است. در دو سال گذشته، امکانات چندرسانه‌یی (صوت و تصویر) به شبکۀ انترنت افزوده شده که تبدل رنگ، گرافیک، عکس، انیمیشن، صدا و تصاویر متحرک را ممکن نموده است. این ویژه‌گی‌های پرشور و نوین انترنت، به رشد سریع منافع تجاری در بخش‌های گوناگون شبکه منجر گردیده است که در این میان «صنعت سکس» یکی از پیشگامان در استفاده از این ویژه‌گی‌هاست. تبلیغات ویژۀ تورهای جنسی، فاحشه‌خانه‌ها و استریپ‌بارها (بارهایی که در آن افرادی کاملاً برهنه می‌شوند) به سهولت و بدون کم‌ترین محدودیتی در شبکۀ انترنت ارایه می‌گردد. چند مثال را مرور می‌کنیم: اتاق‌های گفت‌وگوی انترنتی، امروزه به مکانی جهت تبادل اطلاعات در توصیه‌ها برای گردش‌گری‌های جنسی و یافتن زنان روسپی در کشورهای مختلف تبدیل شده است. اطلاعاتی نظیر چه‌گونه‌گی سفر، قیمت‌ هوتل‌ها، شماره تلیفون‌ها، کرایۀ تکسی‌ها، قیمت مشروبات الکولی، قمیت خدمات جنسی ارایه شده و انواع آن را به راحتی می‌توانید در این اتاق‌ها بیابید. تصاویر مستهجن این سفرها نیز در دسترس همه‌گان است.
در تابستان ۱۹۹۵ یک مرد امریکایی، برای اولین بار «تورهای جنسی» به مقصد جمهوری دومینیکن را در شبکۀ انترنت تبلیغ نمود. این تور ۴ روزه با همراهی یک راهنما جهت ارایۀ اطلاعات کاربردی در مورد چه‌گونه‌گی یافتن و ارتباط با زنان روسپی و هم‌چنین یافتن گروه‌های عیاشی ارایه می‌شد. این تورها با سکس دهانی توسط یک زن جذاب که از سوی راهنمای تور انتخاب می‌شد، همراه بود و یا در تبلیغات مربوط به «تعطیلات جنسی» در کاستاریکا که با ارایۀ راهنمای گردش‌گری (زنان روسپی بومی) همراه بود، با طولانی شدن زمان تور امکان تعویض راهنماها نیز ممکن بود. شوهای مبتذل سکسی نیز در تایلند به یکی از بخش‌های مهم گردش‌گری تبلیغ‌شده در اینترنت بدل شده است. از تصاویر زنان کاملاً عریان نیز در این تبلیغات استفاده می‌شود.
در یکی از تبلیغات مربوط به سفر به فیلیپین، که با ارایۀ تصویر یک زن همراه است، وی از شما دعوت می‌کند که جهت دیدن فیلیپین با وی همراه شوید! در این تبلیغات از آن کشور به عنوان مکانی جذاب و هیجان‌انگیز نام برده شده است. در این تبلیغات به اختصار به وجود زنان روسپی در همه جای کشور و با ارایۀ لیست قیمت آنان اشاره شده است. به نظر می‌رسد همۀ حرف‌ها پیرامون عشق و زناشویی دور می‌زند.
در تبلیغاتی دیگر، ارایۀ یک راهنمای مؤنث اختصاصی جهت این تورها تبلیغ شده است. در این تبلیغات اشاره شده که کلیۀ دستمزدها باید به مدیر تور و نه زن پرداخت گردد، اما پرداخت انعام فراموش نگردد! و یا گفته می‌شود که این زنان به سن، ظاهر و ثروت شما توجهی نخواهند کرد. در تبلیغی دیگر با ارایۀ لیستی مصور از زنان مختلف، آدرس‌های آنان به خریداران فروخته می‌شود. همۀ این تبلیغات برای سودآوری فاحشه‌خانه‌ها و هوتل‌ها و مشروب‌فروشی‌ها نیز مفید خواهند بود.
در سفارشات انترنتی دختران برخلاف آن‌چه که به عنوان یافتن همسر در کشورهای دیگر تعبیر می‌شود، اکثر مردان پس از سفر به آن کشورها و ازدواج با آن دختران، آنان را ترک می‌کنند.
در گردش‌گری جنسی و سفر به مکان‌های هیجان‌انگیز، افراد محدودیت‌های موجود در منازل خود را نخواهند داشت. در شهرهای خارجی، مردان امکان همه نوع سوءاستفاده و بدرفتاری با زنان و دختران را به روش‌هایی که در کشورهای خودشان بسیار خطرناک و یا پردردسر است، خواهند داشت. برای تعدادی از مردان، جذابیت بانکوک به دلیل وجود دختران بسیار جوان و روش‌های شبیه به برده‌داری در آن است. در تبلیغات انترنتی سفر به بانکوک، به رضایت مردانی که پیش از این به تایلند سفر کرده‌اند، اشاره شده است.
نیروهای پرقدرت تبعیض نژادی، آزار زنان، تسلط کشورهای قدرتمند و استعمار اقتصادی در فروش زنان جذاب و شهوانی متحد گردیده‌اند. اکثر مکان‌های توریسم جنسی در نیم‌کرۀ جنوبی نظیر تایلند و فیلیپین سال‌های آغاز فعالیت خود را با تقاضای مربوط به زنان روسپی توسط نظامیان امریکایی آغاز نموده است و با ترک ارتش امریکا، دلالان محبت (قوادان) و کارگزاران فعال در این صنعت، بازار جدیدی را برای زنان تایلندی و فیلیپینی جهت تورهای جنسی به مقاصد جاپان و اروپا پیدا کرده‌اند. سود فزایندۀ این تورها نصیب شرکت‌های فراملیتی، خطوط هواپیمایی، هوتل‌ها و رستورانت‌ها می‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.