توسعۀ نگران‌کننده صنعت سکس در اتحادیۀ اروپا

گزارشگر:جانیس جی. رایموند - ۳۱ سنبله ۱۳۹۲

بخش نخست

امروزه صنعت سکس و شاخه‌های مرتبط با آن، نظیر قاچاق زنان و کودکان، روسپی‌گری، سفارش‌های پستی دختران و کودکان، توریسم جنسی و پورنوگرافی، رشد فزاینده‌یی در اکثر نقاط دنیا به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا داشته است. دست‌رسی به تکنالوژی‌های نوین به ویژه انترنت نیز موجب تسریعِ این روند شده است. از سوی دیگر، قانونی شدن و جرم‌زدایی از روسپی‌گری در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا که با هدف جلوگیری از قاچاق زنان و کودکان به ویژه از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، افریقا و آسیای جنوب شرقی صورت گرفته نیز، نتوانست از این روند جلوگیری کند و حتا باعث رشد بیشتر قاچاق‌های جنسی شده است. بی‌شک صنعت سکس در آینده، اتحادیه اروپا را با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو خواهد ساخت.

یکی از واضح‌ترین جنبه‌های توسعه صنعت سکس در بیش از سی سال اخیر، رشد سریعِ آن و تنوع فزایندۀ جنبه‌های وابسته به آن است. جهانی شدن اقتصاد، به معنای جهانی شدنِ صنعت سکس نیز بوده است.
تنها در چند کشور دنیا به صنعت سکس بی‌میلی نشان داده می‌شود. صنعت سکس با تغییر نام استثمار و سوء استفاده‌های جنسی، رونق یافته است. امروزه پورنوگرافی به «تصاویر هنری شهوانی» و یا فیلم‌های ویژه افراد بالغ تغییر نام داده است. فاحشه‌گری به «مشاغل جنسی» و «خدمات جنسی» تغییر نام داده و سرانجام نام «رقص‌های جنسی» و «باشگاه‌های سکسی» به «تفریحات آقایان» تغییر یافته است.
انترنت شدیداً دست‌یابی به صنعت سکس را آسان نموده است. یک مرکز انترنتی با نام «راهنمای جهانی سکس» در مورد هر کشور، فاحشه‌خانه‌های آن و حتا ویژه‌گی‌های زن‌های مورد نظر و در صورت تمایل مرد به ترجیح یک گروه نژادی و یا یک نوع خاص از سکس و یا اولویت‌های معین در انتخاب زنان، به مردان اطلاعات لازم را ارایه می‌کند.
بیشترین تقاضا، برای تصاویر مستهجن حاوی کودکان، افراد به اسارت برده شده، آزارگری جنسی و عمل جنسی با حیوانات مختلف است.
مجموعه سرگرمی‌های افراد بالغ که به نام «رسانه‌های خصوصی» نامیده می‌شود، به زودی پورنوگرافی را به گوشی‌های تلیفون‌های همراه انگلیس ارسال می‌کند. در ایالات متحده، همه‌ساله مردم (و اکثراً مردان) زمان بیشتری را به پورنوگرافی، به نسبت رفتن به سینما و کلیه هنرهای نمایشی دیگر، اختصاص می‌دهند.
موتور جست‌وجوی انترنتی «یاهو» کلوپ‌هایی دارد که به زنای با محارم (دختر و پدر) با تصاویر آن اختصاص یافته است. باشگاه انترنتی «برده‌گی و بیش از آن» تصاویر زنان برهنه‌یی را نشان می‌دهد که خفه شده‌اند.
تصاویری وجود دارد که در آن‌ها تصاویر قربانیان دروغین موجود در یک اردوگاه جمعی به صورت برهنه، در یک گور نشان داده شده و توضیحاتی نیز در پایین عکس‌ها داده شده است. صنعت سکس با طبیعت تجاوزگری در مفاهیم مستهجن، نشان دهنده موضوعاتی است که در گذشته، تنها در بازارهای پورنوگرافی مناطق حاشیه‌یی و فقیرنشین موجود بود.
نگران‌کننده‌ترین امر در مورد همه این اطلاعات این نیست که صنعت سکس به یک کسب و کار تجاری بزرگ تبدیل شده، بلکه این نگرانی‌ها به این دلیل است که فروش کلیه محصولات آن شامل تصاویر مستهجن، فاحشه‌گری، توریسم جنسی و سفارش پستی دختران بر پایه تبدیل زنان و کودکان به کالا بوده و امروزه این محصولات با مقبولیت بیش از پیش، عادی‌تر از گذشته و حتا جذاب‌تر و به صورت مُد روز درآمده‌اند و هر کس که انتقادی از این صنعت نماید، با برچسب‌های «دور از مرحله» و «اخلاق‌گرا» و یا «واپس‌گرا» متهم می‌گردد.
در نهایت، صنعت سکس، استثمار جنسی را نه تنها طبیعی، که به صورت قابل احترام درآورده است! همان‌طور که یک زن این‌گونه توضیح داده است: «این کارها شبیه جوکی است که در بین دوستان نزدیک مرد من رواج دارد. من از آن‌ها پرسش می‌کنم: دیشب چه کردید؟ و آن‌ها می‌گویند: من تا ساعت ۵ صبح در شبکه انترنت خودارضایی می‌کردم.»
بسیاری از زنان چنین گفته‌اند: «به نظر می‌رسد، اکثر مردان از داشتن روابط صحیح جنسی محروم‌اند و یا علاقه‌یی به داشتن روابط عاشقانه با زنانی که قادر به رفتاری نظیر آن‌چه زنان هرزه در تصاویر مستهجن انجام می‌دهند نیستند، ندارند.»
به هر حال، در مورد بسیاری از مردان، پورنوگرافی به تنهایی نمی‌تواند آنان را ارضا کند. مردان خواهان آن‌اند که رفتاری با ظاهر فانتزی و تجاوزکارانه و نهایتاً با ابتذال و تحقیر و خشونت موجود در تصاویر پورنوگرافی را با زنان زنده داشته باشند، و البته مکان انجام این کارها در «فاحشه‌خانه‌ها» است.
امروزه «صنعت سکس» برای تأمین خواسته‌های همه ذایقه‌ها و تقاضاها تلاش می‌کند. به عنوان مثال، مردانی که زنان روسپی را خریداری می‌نمایند، تنها به زنان محلی اکتفا نمی‌کنند، بلکه آنان خواهانِ زنانی غیر بومی از کشورهایی دیگرند که به دلیل اولویت‌های نژادی آن‌ها ممکن است زنانی سازگارتر، هوس‌انگیزتر و یا سکسی‌تر و دور از کلیشه‌های فعلی باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.