راهنمایی برای دورۀ نامزدی

گزارشگر:22 سنبله 1393 - ۲۱ سنبله ۱۳۹۳

بخش دوم 

mnandegar-3یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دختران جوان این است که در برخورد با نامزد خود، سعی می‌کنند چهره‌یی از خود نشان دهند که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر سعی می‌کنند، نقش زن ایده‌آل نامزد خود را بازی کنند. اما گاهی در این نقش بازی کردن، طوری رفتار می‌کنند که بیشتر مورد پس زدن قرار می‌گیرند. پس سعی نکنید خود را آن‌چه که نیستید نشان دهید و از خودتان تصویری بسازید که دل‌خواه آن مرد خاص است. سعی نکنید فقط به خاطر این‌که ممکن است نامزدتان جذب دیگری شود، طبق خواستۀ او رفتار کنید. باید رفتار، ارتباط و برخوردتان به گونه‌یی باشد که واقعاً هستید.
اگر از جمله کسانی هستید که سعی می‌کنند نقش بازی کنند و خود واقعی‌شان را نشان ندهند، به خود بی‌احترامی کرده‌اید. مثل این است که به روح و روانِ خود بگویید: «من از آن‌چه که هستم شرمسارم، بنابراین تا زمانی که این مرد را به چنگ آورم، خود واقعی‌ام را پنهان می‌کنم. بعد از آن خود را از آن اتاق بسته بیرون می‌آورم.» ممکن است با نشان ندادن خود واقعی‌تان، موقتاً عشق مردی را به دست آورید، اما با این کار، فرصت تجربۀ یک عشق واقعی را از خود خواهید گرفت.
خود بودن، یکی از قدرت‌مندترین عواملی است که به شما کمک می‌کند مرد مناسب‌تان را جذب کنید. هر قدر بیشتر خودتان باشید، آرام‌تر و واقعی‌تر خواهید بود. هر قدر واقعی‌تر و آرام‌تر باشید، مرد مناسبِ شما در کنارتان احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کند و می‌خواهد بیشتر در کنارتان باشد تا جایی که بدون شما نمی‌تواند زنده‌گی کند، زمانی که خودتان هستید هیچ رقیبی ندارید. جشن بگیرید، به خاطر آن‌چه که هستید، بگذارید شخصیت‌تان بدرخشد و زمانی که مرد مناسبِ خود را یافتید، او شما را دقیقاً به خاطر آن‌چه هستید، دوست خواهد داشت و احساس می‌کند که خداوند شما را مخصوصِ او آفریده است.

خطر سوم
هیچ چیز را بی‌اهمیت ندانید
داشتن روابط زناشویی رضایت‌بخش، یکی از موهبت‌های زنده‌گی مشترک است. بررسی‌های مختلف نشان داده است که محرومیت از این رابطه، عوارض روانیِ شدیدی به همراه خواهد داشت و در زنده‌گی پس از ازدواج، روابط زناشویی مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آرامش روانی است. با وجود این متأسفانه در بسیاری مواقع اگر از دختر و پسری که حتا تاریخ ازدواج‌شان را تعیین کرده‌اند، سوال شود «آیا راجع به مسایل زناشویی با همدیگر صحبت کرده‌اید یا نه؟» اغلب می‌گویند: «نه، ما این نوع صحبت‌ها را به بعد از ازدواج موکول کرده‌ایم، زیرا بعداً راحت‌تر می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.» در صورتی که آن‌ها نمی‌دانند این‌گونه صحبت‌ها مربوط به قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای ازدواج است، نه بعد از ازدواج.
پس اگر تصمیم‌تان را برای ازدواج با نامزد خود گرفته‌اید، تکلیف این بُعد از رابطه را مشخص کنید. قبل از ازدواج، شما و نامزدتان می‌توانید از طریق مطالعه و گفت‌وگو با یک متخصص و افراد واجد صلاحیت، در مورد رابطۀ زناشویی آموزش‌های لازم را دریافت کنید و تا حدودی به ارزیابی تمایلات، نگرش‌ها و انتظارات خود نسبت به این رابطه بپردازید. از آن‌جا که گفت‌وگو دربارۀ این موضوع آسان نیست، بهتر است برای این کار از روان‌شناس کمک بگیرید. ضمن حفظ چارچوب‌های اخلاقی، خجالت را کنار بگذارید و این موضوع را سربسته نگه ندارید.

منبع: مجلۀ سیب سبز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.