احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





خوش‌بینی امریکا از همکاری پاکستان در گفت‎وگوهای صلح

گزارشگر:دوشنبه 10 حمل 1394 - ۰۹ حمل ۱۳۹۴

نمایندۀ ویژۀ امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته است که اسلام‌ آباد برای آوردن صلح در افغانستان صادقانه تلاش می‌کند.
دانیل فیلدمن، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان تاکید کرده است که پاکستان این کار را برای دفاع از مرزهای‌ خودش جدی می گیرد.
وی گفته است: «من فکر مmnandegar-3ی‌کنم تلاش‌های صادقانه‌یی از سوی پاکستان در این زمان صورت می‌گیرد و پاکستان اکنون می‌داند که ثبات دوام ‌دار در مرزهای این کشور، به نفع خودش است».
او افزوده است: «پاکستان نقش خود را به خوبی بازی می‌کند تا از به میان آمدن راه حل مسالمت‌ آمیز صلح مطمین شود».
به باور فیلدمن، علاقۀ شدیدی برای انجام گفت‌وگوهای سیاسی برای آوردن صلح وجود دارد.
اما به باور برخی آگاهان امور، پاکستان هیچ گاه نمی‌خواهد در آوردن صلح در افغانستان صادق باشد.
این در حالی است که حامد کرزی، رییس جمهور پیشین اصرار دارد که نبرد با هراس افگنی با حضور سربازان بیش‌تر و یا دیگر گزینه‌های نظامی میسر نیست.
به باور او، سیاست‌ها باید تغییر کند.
وی در زمان حکومت بارها تاکید داشت که پاکستان در قبال افغانستان صادق نیست .

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • haji sabor گفت:

    محترم علومی صاحب اگر کمی راجع به عمل کردشخص قوماندان امنیه کابل و اقدام نکردن وی در قتل فرخنده شهید چه راز است از وی کسی پرسان نمیکند مسول درجه اول شخص مذکور میباشدروظیفه وی است از تمام امتیازات بهرمند است دو صدتر از مرکز واقعه ولایت کابل فاصله ندارد دلیل چیست حاضر در محل حادثه نمیشود جلو این سر افگندکی را نمی گیردتوضیحات دهید تا ذهن مردم روشن شود گپ چیست مردم بفهمد دلیل چیست پدر شهید فرخنده را مگویددروغ بگو بعدا وی را تهدید یکند جسد وی را شب دفن کن خودت همرای فامیلت فرار کن همه مستند از تلیوزن ها و جراید ملی وبین المللی نشر شده کسی نمی توان کتمان و پنهان کند .آیا صدمه به حیثیت و عدم درایت شما در کل نمی شود اگر درین باره صادقانه به مردم توضیح دهید بهتر خواهد حال پولیس هاکه معرفی به دادگاه شده افرادعادی پولیس هستند اصل مسول درجه اول قوماندان امنیه کابل است درین کشور ما قرن ها تمام قوانین حق و ناحق بالای پیاده دفتر کاتب و امثال این ها تطبیق شده مردم از شما و تیم بررسی کننده آرزو دارد کسانیکه وظیفه اصلی شان است عمدآ اقدام نکردن باید جواب گو نزد دادگاه باشد و از شخص شمامردم تقاضا دارد همچواشخاص را حمایه نکنید. حاجی نظر