رازهای روان‌شناختیِ مردانه‌یی که هر زنی باید بداند (ویژۀ بانوان)

- ۰۸ ثور ۱۳۹۴

چهار شنبه ۹ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بخش نخست
آشنایی با تفاوت‌های جنسیتی، مهارت است. تا به حال فکر کرده‌اید که به عنوانِ یک زن چه چیزهایی باید در مورد ویژه‌گی‌های جنسیتی همسرتان بدانید؟
معمولاً خانم‌ها می‌گویند ما یک سرزمینِ ناشناخته‌ایم که آقایان در مورد ما چیزی نمی‌دانند. اما احتمالاً با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید سرزمین ذهنِ آقایان هم چندان برای‌تان شناخته شده نبوده است.
یادتان باشد دانستنِ این تفاوت‌های جنسیتی، مانع خیلی از دعواهای بی‌مورد میان همسران می‌شود و به آنان کمک می‌کند اختلاف‌های‌شان را بهتر مدیریت کنند. پس این شما و این بعضی چیزهایی که می‌خواستید در مورد مردان بدانید اما روی آن را نداشتید از خودشان بپرسید.

اقتدارطلبی مردان
روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر یک چیز مردها را از زن‌ها متفاوت کند، آن ویژه‌گی رقابت‌جویی و اقتدارطلبی مردهاست. مردها از آغاز کودکی یاد می‌گیرند رقابت‌طلب باشند تا موفق شوند. حتماً شما هم پسربچه‌هایی را دیده‌اید که در بازی همدیگر را هُل می‌دهند و به هم دستور می‌دهند. حتماً هم می‌دانید تفنگ، موتر و البته بازی‌های رایانه‌یی رقابتی، محبوب‌ترین وسایل بازی پسربچه‌ها هستند؛ چیزهایی که آن‌ها را برای نشان دادنِ اقتدارشان و پیروزی بر رقیب آماده می‌کند. از طرف دیگر، هورمون تستستورون یا هورمونِ مردانه هم آنان را برای این رقابت‌جویی که گاهی به پرخاش‌گری تبدیل می‌شود، آماده می‌کند.

نصیحت‌پذیر نبودن مردها
مردها به‌خاطر ویژه‌گی اقتدارطلبی‌شان با هر چیزی که نشان‌دهندۀ این باشد که توانایی‌شان زیر سوال رفته است، مقابله می‌کنند. یکی از چیزهایی که به نظر مردان نشان‌دهندۀ زیر سوال رفتن اقتدار است، نصیحت کردن همسران‌شان خواهد بود. حتماً شما هم تجربۀ این را داشته‌اید که اگر روی چیزی بیش از حد اصرار کنید، شوهرتان آن را انجام نمی‌دهد یا با نق زدن و نارضایتی انجامش می‌دهد. هدف مردها در این مواقع این نیست که شما را ناراحت کنند یا با حرف‌تان موافق نباشند، مسأله این است که لحن نصیحت‌گرانۀ شما باعث موضع‌گیری او شده است. کافی است لحن‌تان را عوض کنید، انگار که دارید در زمینِ او بازی می‌کنید.

اهل عمل بودن مردان
برخی مردها ترجیح می‌دهند به جای این‌که احساسات‌شان را از طریق کلمات بیان کنند، با کارهای‌شان بیان کنند. به عبارت دیگر، مردها با کارهای‌شان و به‌طور کلی هرچیزی که دنیای شما را مکان بهتری برای زنده‌گی می‌کند، می‌گویند که «دوستت دارم.»

راه‌حل سریع مردها
وقتی برای مردها مشکلی را تعریف می‌کنید، بیشتر از هر چیزی در سرشان به فکر راه‌حلِ آن مشکل هستند. برای شما به عنوان یک زن احتمالاً از همه مهم‌تر این است که شوهرتان مشکل شما را بشنود و با شما همدردی کند؛ اما برای آنان مهم این است که به عنوان کمک، راه‌حل مشکل شما را بگویند، ضمن این‌که پیدا کردن راه‌حل نشان‌دهندۀ توانایی آن‌هاست.

منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.