گـوش مردها به صدای زنان حساس است؟

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۴

بخش نخست

 

mnandegar-3مهم نیست تا چه اندازه حق دارید! ممکن است کسی که می‌خواهید با دلایل‌ تان قانعش کنید، هیچ‌وقت استدلال‌ها و حرف‌های تان را نشنود، اما باور کنیـد نشنیده گرفتنِ حرف‌های ‌تان، تنهـا تقصیر او نیست و این ادعای محققان که گوش مردها به صدای زنان حساسیت دارد، تنها بهانۀ او برای فراموش کردنِ توصیه‌های شما نیست.
اگر از راه و رسم گفت‌وگو بی‌خبر باشید، هر چه می‌گویید همسرتان از یک گوش می‌شنود و از گوش دیگر بیرون می‌کند. پس تا این زنده‌گی از آن‌چه که می‌خواهید بیشتر فاصله نگرفته، این مطلب را بخوانید و با کمک این راه‌ها، پنبه را از گوشش بیرون بیاورید.

مذاکره کنیـد نه جنگ
برای ایجاد اعتماد، فرد مقابل ‌تان باید فکر کند نظر شما، بهترین و عملی‌ترین نظری است که تا به حال شنیده است، اما نادیده گرفتن احساسات او می‌تواند تیر خلاص را به این گفت‌وگو بزند. این احساس ناخوشایند باعث خواهد شد که به جای ادامه دادن گفت‌وگو، سپر دفاعی را در دست بگیرد و به جای آن‌که پذیرای حرف‌های شما شود، خودش را به نشنیدن بزند. در چنین شرایطی، حتا اگر به شما اجازه دهد که برندۀ بحث شوید، بردتان واقعی نخواهد بود. بدون توجه به احساسات همسرتان، هرگز این بازی را نمی‌برید، بلکه تنها می‌توانید حرف آخر را بزنید و به مکالمه پایان دهید. همسر شما باید احساس کند نتیجۀ این مذاکره بیشتر از آن‌که به نفع شما تمام شود، می‌تواند نظر او را جلب کند.
نگویید این اتفاق باید بیفتد چون می‌خواهم، چون من می‌گویم.
برای رسیدن به هدف‌ تان گروکِشی نکنید و نگویید اگر تو حرفم را نپذیری، من هم تلافی می‌کنم.
صدای‌تان را پایین بیاورید. فضایی که میان شما ایجاد می‌شود، فضای مذاکره است نه جنگ.

توهم توطیه نداشته باشید
حتا اگر شریک زنده‌گی تان با شما مخالفت می‌کنـد یا احساسات تان را در بحث نادیده می‌گیرد، به خود بگویید که او قصد رنجاندنم را ندارد. به این فکر کنیـد که او با برنامه‌ریزی قبلی برای رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمی‌خواهد به شما و احساسات تان لطمه بزند.
باور کنید آدم‌ها آن طور رفتار می کنند که به نظرشان درست می آید و همیشه پشت اشتباهات شان، آرزوی ضربه زدن به دیگران پنهان نشده است؛ پس کمی صبور باشید و با محبت و دل‌سوزی بیشتری حرف‌هایش را بشنوید.

منبع: سایت آفتاب

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.