احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





حامد کرزی: دیگر به هیچ کرسی و منصبی دل نخواهم بست

- ۱۵ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۱۶ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس‌جمهور پیشین افغانستان تفاهمنامه اطلاعاتی میان افغانستان و پاکستان را خجالت‌آور خواند. وی گفت که مخالف سرسخت امضای این سند است و باید تفاهم به میان آمده هرچه زودتر لغو شود.
حامد کرزی گفت: سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان صحیح نیست. وی افزود که تفاهم استخباراتی میان ریاست امنیت ملی افغانستان و mnandegar-3اداره اطلاعاتی نظامی پاکستان به زیان و خلاف منافع ملی افغان‌ها و سند «نابودی» افغانستان است.
حکومت افغانستان پس از امضای تفاهمنامۀ اطلاعاتی با پاکستان گفت که چنین سندی در سال‌های گذشته نیز با پاکستان امضا شده بود، اما رییس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که حکومت وی هرگز چنین سندی را با پاکستان امضا نکرده است.
رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه با صدای امریکا گفت: هرگز در صدد تشکیل اپوزیسیون سیاسی نبوده و فقط در موارد مهم ملی صدای خود را بلند خواهد کرد. وی افزود که در آینده فقط رییس‌جمهور بازنشسته افغانستان باقی خواهد ماند و به هیچ کرسی و منصبی دل نخواهد بست.
حامد کرزی ادامه داد: براساس روابط با پاکستان و امریکا پی برد که این کشورها می‌خواهند از طریق یک فریب پاکستان را بر امور افغانستان حاکم سازد. وی افزود که از این‌رو حاضر به امضای توافقنامۀ امنیتی میان کابل و واشنگتن نشد.
رییس‌جمهور پیشین افغانستان گفت: از هرگونه تلاش واقعی برای صلح افغانستان حمایت می‌کند. آقای کرزی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای تامین صلح به جایی برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • zafer گفت:

    شروع کار تذکره الکترونیکی و یا برقی با وجود مصرف ده ملیون دالر روی لجاجت و دلایل سیاسی از طرف شخص رهیس جمهور در تاق نسیان گذاشته شده

    در حالیکه احصاهیه دقیق جمعیت یک کشور از نقطه نظر رشد نفوس جمعیت یک کشور و طرح برنامه های اقتصادی تعلیمی نظامی پروژهای انکشافی صحی غذای کلتوری زیر بنایی و ده ها موارددیکر داشتن احصاحیه دقیق از نفوس کشور نهایت ارزنده است . روی احصاحیه دقیق جمعیت میتواند پلان خدماتی خودبطورمستند برنامه ریزی کرد و نیتجه نهایت مفیدو مثبت بدست می آید. حالا برنامه ها و پلان روی تخیلات وچوت انداز پیش بینی و سنجش میگردد که نتیجه مطلوب بدست نمی آید مشکلات زیاد را ببار می آورد.

    خواهش از محترم رهیس جمهور است بخاطر مردم و ترقی افغانستان عزیز که درین رشته تحصیلات عالی دارند خوب و دقیق اضرار و مفیدیت احصاهیه جمعیت یک کشور را میداند . نباید لحظه درین مورد تعلل سهل انگاری کندمنافع ملت ووطن را در نظر بگیرد نه منافع قومی و شخصی وسیاسی اینکه کدام قوم زیاد و کدام قوم کم است مهم نیست ما همه افغان یک ملت واحد هستیم آبادی و ترقی وطن آرزوی همه مردم شریف است امید واریم محترم رهیس جمهور کار تذکره برقی را عاجلا منظور کند تا وزارت خانه ذیربط برنامه های انکشافی دقیقأ برنامه گذاری کندممکن در صورت تاخیر از پرداخت مصارف سر شماری صرف نظر کند و این چانس از دست ما برود. گرچه علومی صاحب وزیر داخله چند ماه پیش اعلان کرد بزودی تذکره برقی شروع میشود معلوم شد یک گپ هواهی پف بودمتاسفانه همه مقامات حکومت دولت وحدت ملی همیش به مردم به طمطراق در تلویزون ها وعدههای چرب و گرم میدهند بزودی فلان پروژه شروع ویا کار آن تمام میشود.متاسفانه بغیراز دروغ در عمل صفر است همین معنی کلمه« بزودی» راشخصآ نداستم از دوستان ام پرسان کردم همین بزودی چه مدت زمان است یک هفته است یا یک ماه است ویا یک سال و یا چندین سال را معنی میدهد. جواب دادند یک و یا دو روز حد اعظم یک هفته امیدواریم مقامات ذیصلاح ارگ نشینان در آینده معلومات دقیق عاری از دروغ با مسولیت به ملت وعده دهند نهایت خوشحال میشویم. چرا درین باره معنی کلمه بزودی شخصأ فکر میکنم در قاموس و دکشینری چاپ ارگ نشینان بزودی معنی خاص دارد. که متاسفانه یک عده هموطنان عزیزم متوجه نشدند معنی بزودی چندین سال است یا یک سخن هواهی پف کردن گزاف گفتن ومردم رافریب دادن دروغ گفتن درچشم عوام خاک زدن معنی میدهد. حاجی صبور