حامد کرزی: دیگر به هیچ کرسی و منصبی دل نخواهم بست

- ۱۵ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۱۶ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس‌جمهور پیشین افغانستان تفاهمنامه اطلاعاتی میان افغانستان و پاکستان را خجالت‌آور خواند. وی گفت که مخالف سرسخت امضای این سند است و باید تفاهم به میان آمده هرچه زودتر لغو شود.
حامد کرزی گفت: سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان صحیح نیست. وی افزود که تفاهم استخباراتی میان ریاست امنیت ملی افغانستان و mnandegar-3اداره اطلاعاتی نظامی پاکستان به زیان و خلاف منافع ملی افغان‌ها و سند «نابودی» افغانستان است.
حکومت افغانستان پس از امضای تفاهمنامۀ اطلاعاتی با پاکستان گفت که چنین سندی در سال‌های گذشته نیز با پاکستان امضا شده بود، اما رییس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که حکومت وی هرگز چنین سندی را با پاکستان امضا نکرده است.
رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه با صدای امریکا گفت: هرگز در صدد تشکیل اپوزیسیون سیاسی نبوده و فقط در موارد مهم ملی صدای خود را بلند خواهد کرد. وی افزود که در آینده فقط رییس‌جمهور بازنشسته افغانستان باقی خواهد ماند و به هیچ کرسی و منصبی دل نخواهد بست.
حامد کرزی ادامه داد: براساس روابط با پاکستان و امریکا پی برد که این کشورها می‌خواهند از طریق یک فریب پاکستان را بر امور افغانستان حاکم سازد. وی افزود که از این‌رو حاضر به امضای توافقنامۀ امنیتی میان کابل و واشنگتن نشد.
رییس‌جمهور پیشین افغانستان گفت: از هرگونه تلاش واقعی برای صلح افغانستان حمایت می‌کند. آقای کرزی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای تامین صلح به جایی برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :