غنی در دیدار با وارثین شهدای لوگر: قربانی نیروهای امنیتی فراموش نمی‌شود

- ۰۴ اسد ۱۳۹۴

دو شنبه ۵ اسد ۱۳۹۴

 

رییس ‌جمهور غنی دیروز با وارثین شهدای اردوی ملی که اخیراً در اثر حمله هوایی نیروهای بین المللی بالای یک پوسته آنان در ولسوالی بره کی برک ولایت لوگر شهید گردیدند، دیدار کرد و مراتب غمشریکی و تسلیت عمیق خویش را یکبار دیگر به آنان ابراز نمود.
براساس خبرنامۀ ریاست جمهوری، در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن مجروحین این حادثه نیز حضور داشتند، ابتدا هیات موظف که اخیراً به منظور mnandegar-3بررسی حادثه مذکور به آن ولایت اعزام گردیده بود، گزارش یافته‌های خویش را به رییس جمهور کشور ارایه کرد.
رییس جمهور برای شهدای این حادثه جنت برین، به مجروحین شفای کامل و به خانواده‌های شهدا صبر جمیل از درگاه خداوند (ج) آرزو نمود.
رییس جمهور غنی گفت که کارکردهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مورد تمجید مردم افغانستان، منطقه و جهان قرار گرفته است.
محمد اشرف غنی گفت که مقامات امریکایی به خاطر وقوع حادثه اخیر ولایت لوگر اندوهگین بوده و ابراز تاسف کردند.
رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفت که بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا در صحبت ویدیویی اخیرش با وی، از شجاعت و دلیری قوای امنیتی و دفاعی افغانستان، ستایش کرد.
رییس جمهور افزود که قربانی نیروهای امنیتی و دفاعی ما فراموش نمی‌شود و مکان‌های مهم در مناطق شان به نام آنان مسمی می‌گردد و از سوی حکومت برای مدت طولانی از ورثهء آنان مواظبت صورت خواهد گرفت.
رییس جمهور کشور به مسوولین وزارت دفاع ملی هدایت داد که از تمام امکانات دست داشته بخاطر تداوی مجروحین این حادثه، استفاده نمایند.
رییس جمهور غنی گفت که برای جلوگیری از تکرار این چنین حوادث باید هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی کشور و نیروهای بین المللی صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد که به شهدا و مجروحین این حادثه یک رتبه ترفیع فوق العاده را منظور کرده است و حکومت با حمایت سکتور خصوصی در حال ایجاد نهادی است که زمینه تعلیم اولاد شهدا و کمک به خانواده های آنان را به شکل دوامدار مساعد سازد.
در اخیر این دیدار، کمک‌های نقدی از سوی هیات رهبری وزارت دفاع ملی به وارثین شهدا و مجروحین حادثه مذکور، سپرده شد.

اشتراک گذاري با دوستان :