حکمت خلیل کرزی: پاکستان هیچ اقدامی در راستای مبارزه با تروریسم نکرده است

گزارشگر:یک شنبه 1 قوس 1394 - ۳۰ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3معاون وزیر امور خارجه افغانستان به اکونومیک تایمز هند گفت که پاکستان هیچ اقدام عملی برای مقابله با تروریسم انجام نمی‌دهد بنابراین تنها به دنبال کنترل طالبان افغانستان است.
حکمت خلیل کرزی معاون وزارت امور خارجه افغانستان به رسانه هندی اکونومیک تایمز، گفت: پاکستان تنها عملیات‌های طالبان از خاک خود را کنترل می‌کند اما برخلاف اطمینان‌های داده شده مقامات این کشور، برای مقابله با تروریسم کاری انجام نمی‌دهند.
وی افزود: فصل سرمای سالجاری زمان حساسی برای سنجش دولت و طالبان است زیرا معلوم نیست که حملات طالبان تشدید می‌شود یا خیر در حالی که آنها در بیش از ۱۵ ولایت این کشور فعال هستند.
کرزی با اشاره به حضور داعش در افغانستان نیز اظهار داشت: گروه تروریستی داعش با گسترش نفوذ خود در بخش‌های مختلف افغانستان و دیگر کشورهای منطقه از جمله هند را تهدید می‌کند.
معاون وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: برخی از اعضای طالبان و جوانان افراطی در ۳ ولایت ننگرهار، زابل و فراه بیعت خود را با گروه تروریستی داعش اعلام کرده‌اند که این مسئله نشان از یک چالش برای افغانستان و منطقه دارد.
وی ادامه داد: گروه تروریستی داعش از منابع مالی مانند مواد مخدر و احتمالا گاز طبیعی برخوردار هستند و ایجاد پایگاه در افغانستان از سوی اویغورهای چین و حرکت اسلامی ازبکستان نیز اوضاع افغانستان بیش از پیش پیچیده کرده است.
اشرف‌غنی در ابتدای حکومت خود به اسلام‌آباد سفر کرد و سعی کرد تا به مقامات پاکستان نشان دهد که خواستار رابطه دوجانبه و گسترش همکاری با این کشور است. اما سیاست‌های دوگانه پاکستان، رییس جمهور افغانستان را ناامید کرد.
سفر معاون وزیر امور خارجه افغانستان به هند درست پس از سفر حنیف اتمر انجام شده است که بیانگر عدم اعتماد مقامات افغانستان به اسلام‌آباد است.

اشتراک گذاري با دوستان :