انرژی‌های منفی را به‌سرعت از خودتان دور کنید!

گزارشگر:شنبه 24 دلو 1394 - ۲۳ دلو ۱۳۹۴

بخش سوم و پایانی
یmandegar-3ک فرد مثبت‌نگر هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی‌داند و روی موارد قابل دسترس تمرکز می‌کند تا بتواند شرایط را بهبود بخشد. با انجام این کار، او به جای این‌که به‌خاطر عوامل خارجی که خارج از کنترل اوست، ناامیدانه رفتار کند، مدام به دنبال پیشرفت و کسب تجاربِ جدید خواهد بود.
افراد مثبت برای دور کردنِ افکار منفی یاد می‌گیرند افکارشان را کنترل کنند
ذهنِ آدمی به‌راحتی می‌تواند در اثر عوامل خارجی تمرکزِ خود را از دست بدهد. افراد مثبت‌نگر می‌دانند اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارشان را نیز از دست می‌دهند؛ به همین دلیل، آن‌ها به دنبال آموختن و تمرین روش‌های کنترل ذهن هستند.
زمانی را برای آسوده‌گی خاطر اختصاص می‌دهند
افراد مثبت‌نگر به‌خوبی درک می‌کنند که گاهی اوقات نیاز دارند به جای تلاش برای عالی بودن، آهسته‌تر به جلو حرکت کنند و اهداف و جاه‌طلبی‌های خود را کاهش دهند. آن‌ها با این کار، از صرف انرژی‌یی که منجر به ایجاد انرژی منفی می‌شود، جلوگیری می‌کنند. به طور خلاصه باید گفت این افراد برای حرکتِ بیشتر در روز بعد، امروز یک گام به عقب برمی‌دارند.
افراد مثبت برای دور کردن افکار منفی بر این باورند که همیشه راهی وجود دارد
گاهی اوقات، زنده‌گی ناامیدانه و سخت به نظر می‌رسد. در این لحظات، شما به توانایی‌های خودتان برای حلِ آن مشکل شک می‌کنید. حقیقت این است که همیشه یک راه برای غلبه بر مشکلات وجود دارد و افراد مثبت‌نگر این فکر را دایماً در ذهنِ خود نگه می‌دارند. حتا اگر مشکلات به اوج خود برسد، آن‌ها بر این باورند که می‌توانند آن را حل کنند و قادر خواهند بود به اوج باز گردند و حتا بیشتر از قبل اوج بگیرند.
افراد مثبت می‌دانند چه زمانی باید «نه» بگویند
گفتن «نه» و یا «بله» بلافاصله بعد از یک درخواست، امری بسیار بی‌ارزش است. برخلاف تصور رایج، این دو کلمه قدرتِ بسیار زیادی دارند و چه‌گونه‌گی استفاده از آن‌ها، تعیین می‌کند در زنده‌گی شما چه اتفاق بیفتد. افراد مثبت‌نگر به جای خشنودی دیگران، بر اولویت های خودشان تمرکز می‌کنند. به همین دلیل، آن‌ها به خوبی می‌دانند بسیاری از امور هستند که نیازی به بله گفتن به آن‌ها ندارند.
تأیید هر کسی برای‌شان مهم نیست
اگر اجازه دهید نظرات منفیِ دیگران شما را فلج کند، به‌سختی احساسی خوب و حالتی شاد خواهید داشت. بسیاری از مردم از بی‌اعتباری و مورد انتقاد قرار گرفتن می‌ترسند. افراد مثبت‌نگر فکر کرده و اقدامی حتا معکوس نسبت به بقیۀ مردم را انجام می‌دهند. آن‌ها از منتقدان به عنوان یک شاخصِ معتبر و خوب استفاده می‌کنند. اما در حقیقت، امور زیادی در فکرِ شما برای حرکت به سوی موفقیت وجود دارد که نیازی به تأیید دیگران برای انجام آن‌ها ندارید!

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.