عزیزالله آریافر از یک انفجار جان به‌در برد

گزارشگر:شنبه 7 حمل 1394 - ۰۷ حمل ۱۳۹۵

عزیزالله آریافر، کمیشنر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، شام دیروز از یک انفجار جان سالم به در برد.
هراس‌افگنان شام دیروز مواد انفجاری را در بایسکلی جاسازی کرده و در مقابل خانۀ آریافر منفجر ساختند. در این انفجار یکی از محافظان او به شدت زخم برداشته‌اند. آقای آریافر می‌گوید که وضع صحی این محافظش خوب نیست و احتمالاً پایش قطع می‌شود.
mandegar-3عزیزالله آریافر، تنها کمیشنر کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی بود که به چگونگی برگزاری انتخابات و تقلب‌های گسترده انتخاباتی به شدت معترض بود. آقای آریافر به تکرار از تقلب‌های سازمان‎یافته و مهندسی انتخابات با حضور در رسانه‌ها انتقاد کرد.
او می‌گوید که به حمایت از هیچ گروهی صدا بلند نکرده است؛ بل او نمی‌توانسته بی عدالتی و مرگ دموکراسی را به تماشا بنشیند.
آریافر، نگران امنیت خود و اعضای خانواده‌اش می‌باشد. او به شدت زیر تهدید قرار دارد.
در همین حال جنرال خان‌آغا اچکزی معاون غیرنظامی فرمانده قول اردو (سپاه) ۲۰۵ اتل شامگاه پنجم حمل در وقت ادای نماز در اثر تیراندازی کشته شد.
به گفته آقای اخپلواک، معاون فرمانده حوزه جنوب ارتش افغانستان در ولسوالی (شهرستان) «دند» در جنوب ولایت قندهار هدف تیراندازی دو فرد مسلح قرار گرفت.
سخنگوی والی قندهار افزوده که جنرال اچکزی که زخمی شده بود به بیمارستان انتقال یافت اما در بیمارستان درگذشت.
مقام‌های دولتی در قندهار گفته‌اند که در این رویداد پسر جنرال اچکزی زخمی شده و هر دو فرد مهاجم هم در جریان شلیک متقابل محافظان جنرال اچکزی از پای درآمدند.
گروه طالبان با قبول مسئولیت قتل معاون فرمانده ارتش در قندهار، اعلام کرده که او در اثر حمله دو فرد انتحاری در مهمانخانه‌اش کشته شده است

اشتراک گذاري با دوستان :